Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, October 17, 2008

korang ade keje kosong untuk aku tak??

Bos wa menghilang 3-4 hari nie...
wa tatau die g mane..
wa dengar cerite pegi germany..
and tadi wa check email, pergh!! wa dpt warn dr die.. wowowo!!


"Please note that all jobs must be completed by the time I return. Stop tinkering with your personal works. especially your car. I will talk to you seriously regarding your work attitude and performance when I am back. Looking at the market situation, I cannot allow anyone on the company to slack. Denis is complaining already."

mampus!! kalau2 wa kene fired kang, korang tolong2 wa carik keje baru ar...
lagipun wa pun dah bengang gak keje sini, gaji ciput, OT xde, 2 taun keje 8 ari jek annual leave, pastu nak suruh org keje lebih2.. ape kes!!!.. dem!!

Thursday, October 16, 2008

Buah ?!?!!


Semalam aku g umah kwn aku.. (ala2 umah terbuka gak la)
adela anak2 buah die yg cumel2 belake..


dia: nih tanya kat abg man nie.. die pandai, belaja sampai degree..
saya: eh, ape nie?
dia: ala budak2 tu punya keje sekolah tak siap2.. saya tengok pun saya tak paham..
saya: dik, mane soalanye meh biar abg tengok..

*berlari2 naik tangga rumah atas untuk mengambil bukunya

adik2: nie abg, saya punya sains..
adik1: saya punya matematik..

*aku membaca-membaca dan terus membaca... pening²

saya: err, ade buku teks tak?

*susah gak budak2 sekolah rendah nye soalan ek..
pemboleh ubah malar, pemboleh ubah tindakbalas, dan macam2 lagi..

adik2: nie buku teksnye bang.

*aku baca2 dan lihat2 takde pun yg sama lebih kurang ngan soalan yg cikgu die bagi nie..

saya: nie soalan nie cikgu adik bagi time cuti raya harituh eh? byk jerk soalannye
adik2: ha'ah, seminggu cuti kan.. tu yg byk.
saya: nie satu pun tak jwb lagi, mcm mane nie?
adik2: abes, tak paham.. camne nak buat.. abg tolong la eh.. abg kan pandai..

*ekeke, aku pun tengah pening2 nie dik oi..

saya: ok adik tulis nie utk jwpan no 1...
no2 ini.. dan bla2...

*aku tolong bacakan jawapan ape yg aku tau..

adik1: saya punya plak nie abg.. cube tengok betul tak?
adik2: buku die mcm belacan kan bang.. tak pandai jaga.. jaga la sikit mcm aku nie..
saya: takpe, die rajin bukak buku.. tu yg teruk camni jadinya..
adik1: wleek =P *pada si adik2
saya:yg ini semi-circle, bukan circle.. tukar.. Dan yg ini hextagon bukan heptagon..
adik1: ok.. siap..
adik1: yg ini plak bang?
dia: dahla tu awk, makan la dulu..
saya:erm, ok2..

*aku ambil mee goreng atas meja dan aku pegi balik kat adik-adik cumel tuh..
kesian, yg sorang lagi tuh aku x abes tulun tadi..

saya:ok, mana tadi..
adik1: nie bang..
saya: ape maksud nie *tunjuk pada tulisan "local fruit" dan "imported fruit"
adik2: saya tau saya tau... fruut tu buah kan..
saya: yap.. betul.. nie local ape maksud die?
adik1 dan 2: ntah, ape nie bang..
saya: local maksudnya tempatan, dan imported maksudnya luar negara.. (erk, betul ker)
saya: ok, skang nie dia nak adik asingkan yang mana buah tempatan yg mane buah luar negara..
adik1: ok... err, epal nie buah tempatan kan bang?
saya: aduss... epal buahan tempatan ke dik? err... bukan la abg rasa.. tulis jek kat ruangan imported fruit tuh..
adik1: buah nie bang? *sambil tunjuk pada buah belimbing
saya: ok nie buah ape?
adik1 dan 2: starr fruut...
saya: ok starfruit dalam bahasa melayu ape..
adik1: err... buah... buah bintang..
saya: aduss... *sampai skang aku nak tergelak
saya: ade ke buah bintang... be-lim-bing..
adik1: owh be-lim-bing... nie buah luar negara kan...
saya: eh, nie buah mesia la.. adik tak penah nampak ke buah nie?
adik1: ntah, tapenah nampak pun..

*aduh.. kesian budak zaman skang..
buah2an pun tatau mana mesia punya mane obesee punye..

~inilah buah belimbing ye! dan buah ini adalah buahan tempatan oke!..~

eja

eja steel s-t-e-e-l la, ape ko tulis s-t-e-l-l plak..
huhu, saya nya steel mmg lain sket kak..
*hehe

Tuesday, October 14, 2008

test oh test

mari study untuk,
test Laplace mlm ini...


seaput ku semangat!



aku??
aduhai!!!!

Saturday, October 11, 2008

Jadilah perokok yg bijak!!

Semalam aku g site kat rawang..

sehari sebelum
*trut trut (ringtone hero's coming)

pemunya henpon: alo! yes monin.. ya Donald (*bukan nama sebenar)
pemanggil: ok, i called Zaid (*juga bukan nama sebenar) and
he said tomorrow we meet there 10.30 ok?
pemunya henpon:
ok2.. no problem..

semalam
*trut trut (ringtone ayat2 cinta)

pemunya henpon: mesti Donald nie pagi2 bg mesej..
rangkaian isi mesej " i'm on da way.. we meet at rawang 10 o'clock, don't late"

dem!! semalam kata kat aku jam 10.30, tetibe pagi nie ckp jam 10 plak.. bg mesej plak da kul 9.20..
mane nye aku sempat nak sampai sane jam 10 nih..

aku sampai rawang 10.15.. nasib ar, bukan aku tak boleh dtg awal.. tapi janji kamu dimana??
eleh, aku sampai2 pun dorang tak start ape2 pun lagi.. atau dorang tak start sbb tunggu aku.. ah..

hurm.. ape lagi la yg korang nak... lama da siot projek nih..
takpela.. just for u my reg customer... i'll serve...

ok.. nvmnd.. forget about dat's..

yg nie lg best...

aku on da way balik shah alam, aku berhenti kat perhentian sg buloh sbb nak isik minyak..
gile!! memang gile!!
bodo kan org tua nie!!


kamon la weh.. pakcik2.. nak kate takleh pk dah tua bangke... walaupun diesel, kalau dah gaye mcm tu isap rokok ingat tak boleh terbakar ke?
kalau dah meletup bukan ko sorang jerk yg mampos.. aku2 skali kojol.. org2 sekitar lagi...
aku pun perokok jugak.. *eh bukan, seaput aku... eh seaput takbley isap rokok..
tapi tolonglah jadik... perokok yg bijak!!!

Thursday, October 9, 2008

which superhero i am??

aku curik dari suya... ekeke

Your results:
You are Green Lantern

























Green Lantern
95%
Superman
85%
Supergirl
70%
Spider-Man
65%
Iron Man
65%
Hulk
60%
Wonder Woman
55%
Robin
55%
The Flash
50%
Catwoman
45%
Batman
40%
Hot-headed. You have strong
will power and a good imagination.


Click here to take the Superhero Personality Test



aku green lantern ek?
ekeke ijau..
mmg aku suke ijau pun..
tapi green lantern nie tak bape popular le..
mungkin aku pun tak bape popular kot..
ahaks!!

Monday, October 6, 2008

aDek beRadek..


..SeLaMaT HaRi RaYa AidILfItrI..

dari kiri:
Abg Amin (ekaputera) - Abg Aim - Abg Mail (belalang) - Aku (seaput) - Adik Jalot - Anak buah Udin


seronoknya dpt tiap2 taun raya kat kampung(umah mak bapak aku)
seronoknya dpt beraya dgn ahli keluarga aku yg ramai
seronoknya budak2 (anak2 buah aku) dpt duit raya byk2
seronoknya makan ketupat/lemang/lontong di pagi raya
semuanya seronok kan..

tapi
tak bestnye bile cuti dah abes
tak bestnye bile da kene masuk keje balik
tak bestnye bile masuk2 opis je keje dah bertimbun atas meja
tak bestnye................


*erk.. gambar kat atas tu pun gambar raya taun lepas. nampak sgt kantoi terang2 2007. ekeke.. gambar raya taun nie takde le.. apehal eh?

Saturday, September 27, 2008

To aLL my fWenDs!!

To All My fRiends out There....
Happy AidilFitrI
may God bLess u all..

PLK dude n babe
Arief-Amin-Syafiq-Izaham-Azizi-Zack-Pejal-Fizi-Fairus-Subky-Shah-Hilmi-Zul Conti-ZulWD-Tina-Pae-Chucky-DLL
Blogers n Fwends
Waney-Boyz-Arief-Jamal-Leia-Bee-Chucky-Pejal-Tina-Dyana-Sha-Pae(akan dtg)-DLL
LucyAliah-Erin-Awang-Lee-Fuad-Tukwiee-Fiza-Cencen-Zam2-Ain-Domi-Nadya-Kilmee-Milah-Ratna-Hawa-Eijat-Mamat-Kacong-Topek-Adib-K.A-Bai-Kiz-Hafiz-Lang-Halim-Aril-Helmi-Sheng-Aznan-Ivan-Bird-Fifi-Jannah-Shai-Imran-Zof-Fendi-Tepeng-Burhan-Fatimah-Sharifah-Aini-Haidi-Rahmat-Yunus-Saharil-Dan sape2 yg mengenali diri ini...
Selamat Hari Raya u all!!!!!!!!!!!!!!!!!
*yg tak sebut name jgn mara k, dah ni je yg aku igt wat mase nie.. ekeke

Thursday, September 25, 2008

camat ari raye

Monday, September 22, 2008

what the ???

Kenapa jadi begini??
Maafkan lah dia...
Mungkin dia terlalu letih...
Byk kerja2 berat..
uuu''uuuuu