Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, November 23, 2008

Tasik Biru Part-05

Petang yg suram
malam hampir mendatang
tenggelamlah matahari dibawa masa
yg tak kan boleh di putar semula

sedang asyik melayan perasaan
yang aku sendiri tak terfahamkan
aku di sapa seseorang
suara yang ku pasti tidak asing lagi

nyet! ko menung ape kat sini?
dah senja ni ko tak balik ke?
eh!! pak samad rupanya..
terkejut saya.. lain kali bagi la salam dulu
ye la, ko pun satu.. yang termenung sorang2 kat sini apehal?
kebetukan aku nak balik ni, aku perasan ko dari jauh
tu yg aku sapa ko..
pak samad dari mana nie?
ni ha baru balik memancing kat tasik nie..
adela dpt beberape ekor buat mkn mlm..

sambil menunjukkan plastik berisi ikan yg di tangkap

ikan ape tu pak samad?
ntah la, aku pun tak berape pasti ikan ape..
aku tangkap je..
boleh sy tengok pak samad?
nah, tengok la..

aku bukak plastik mengelitik ikan2 itu
seperti minta di lepaskan
aku pasti di antara ikan² itu bukan kamu..

ehm.. besar2 jugak ye pak samad..
mkn besar la pak samad ngan keluarga nanti yek..
haha.. mesti suke punya bini aku tu nanti
baru dia tau laki dia ni terrer memancing..
eh kejap! jaring aku tu nanti esok2 aku ambik la ye..
ko simpan la dulu..
aku jln dulu la nyet..
ok..

hum.. nasib baik kamu tak tertangkap
kalau tak habis la kamu jadik lauk pak samad dan keluarga
aduh.. hari dah gelap, baik aku pulang sekarang.

aku sampai di rumah setelah beberapa minit merempit
phew.. esok keje.. malasnye la hai..
kunci pintu ku buka, mencapai² kotak suis di sebalik pintu untuk menhidupkan lampu
ktak! lampu menyala..
Astaghfirullah.. apehal rumah aku bersepah²

aku mula mengelabah, seluruh pelusuk rumah ku pergi
nyata rumah ku sudah di masuki org..
lantas aku masuk ke bilik tidurku, melihat satu2nya harta berharga bagiku..
aku mencari²
Alhamdulillah.. ianya masih disini..

aku keluar ke ruang tamu kembali..
tv, radio, komputer.. sumenye ade..
cume ps2 je takde.. sebab aku belum beli.. huhu..
dan aku ke dapur
peti es, mesin basuh semuanya ade..
tapi kenapa rumah aku berselerak?
aku dah kemas elok2 rasanya pagi tadi..
pelik!

Azan maghrib berkumandang
menandakan solat maghrib suda tiba
aku berfikiran samada mengemas2 atau bersolat dahulu..

ah, solat la dulu..
kang aku kemas2 terlajak maghrib kang..
lantas aku pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk

tik tik tik
dari jauh kedengaran air menitik
beberapa saat kemudian azan maghrib pun habis di alunkan
lantas, bunyian air menitik semakin laju..
eh, aku tak matikan paip ke tadi
bisik hatiku..

tiba2 bulu tengkuk ku meremang
seruan jantung pun berdegup laju

aduhh..
ape pulak la kali ini..


Finding part/s before?
here!!
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3
TBiru P-4

7 comments:

@tune® said...

aiseh..saspen nih...
nnt apdet lg...
sape yg sepah kn umah?ceh!!

^BeN!B3@R^ said...

suspend tul!!

sEapUt "c@ said...

tah.. aku pun da meremang nih.. trr trr trr..

chucky said...

aku nk teka,
ade jembalang dalam umah ko

sEapUt "c@ said...

kene panggil antoo fighter untuk membasmi jalang2 itew.. *eh jembalang

Anonymous said...

nape ek?

sEapUt "c@ said...

eira: wait 4 the next episode.. (^^,)v