Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 17, 2008

Tasik Biru Part-04

Daun2 kering berguguran
terbang melayang dibawa angin
menunggu saat bila masa angin tidak membawanya lagi
lalu pasrah turun menyembah bumi

di suatu sudut
batu batuan cantik acuan tersusun rapi
menyusuri satu perjalanan
berbakti untuk setiap makhluk yg melaluinya
termasuk lah aku

saat ku riang tiba2 hilang setibanya aku sampai di sini
daun2 kering dan batuan2 ini seperti memberi erti
erti yg entah kenapa tiba2 harus ku maksudkan
longlai langkah demi langkah
menuju destinasi yg dekat
atau aku tersilap
kerna tertipu di sebalik dekat adalah jauh
jauh... sgt jauh...
yg tak mungkin sampai jika langkah ku begini..

dari jauh terpandang aku tengahan tasik
sejurus terdengar teriakan seseorang

kordi!!!! aku dpt ikan!!!...

uhh, itu suara pak samad.
pak samad berteriak pada pak kordi..
tapi, di mana pak kordi?
ikan apelah yg pak samad kailkan tu?
gembira semacam jek gayanya..

bukan kamu kan yg dikail pak samad?
bisik hati ku...
dup dap dup dap
tiba2 jatung ku berdegup laju
seperti kapal yang mahu perang
kenapa??
kenapa??


*mencari part sebelum?
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3


5 comments:

@tune® said...

ade berape part nih?
kenapa?
kenape?
kenape xabes2...

hihih,,,

Anonymous said...

very nice :)

sEapUt "c@ said...

atune: menurut author bile gua bual2 ngan kotak pemikirannya, mungkin karya ini pnjang ceritanya mcm cerita soleha.. huhu..

eira: thanks

Rosie Rose said...

just 1 cadangan.. why dun u put ur work into a pdf format and make an e-book. ala2 novel sudahhh. then name it after yours. cayalah!!!

sEapUt "c@ said...

thanks 4 ur suggestion lady..
x terpikir pun karya nie ok..
saje corat coret..
ur suggestion tu pun ade betul jgak ek.. hurmm.. tq2