Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, November 28, 2008

hapdet

oiyt!!
hapdet la...
bile mo hapdet ni woit!!
*sgt sibuk.. sowey2..

Tuesday, November 25, 2008

wish me!!

Hari nie ari jadik aku..
25 nov 198?
wish me ea..
*wink wink

Monday, November 24, 2008

Menjadi jiwang *wink wink


membaca novel ini..
=P

Sunday, November 23, 2008

Tasik Biru Part-05

Petang yg suram
malam hampir mendatang
tenggelamlah matahari dibawa masa
yg tak kan boleh di putar semula

sedang asyik melayan perasaan
yang aku sendiri tak terfahamkan
aku di sapa seseorang
suara yang ku pasti tidak asing lagi

nyet! ko menung ape kat sini?
dah senja ni ko tak balik ke?
eh!! pak samad rupanya..
terkejut saya.. lain kali bagi la salam dulu
ye la, ko pun satu.. yang termenung sorang2 kat sini apehal?
kebetukan aku nak balik ni, aku perasan ko dari jauh
tu yg aku sapa ko..
pak samad dari mana nie?
ni ha baru balik memancing kat tasik nie..
adela dpt beberape ekor buat mkn mlm..

sambil menunjukkan plastik berisi ikan yg di tangkap

ikan ape tu pak samad?
ntah la, aku pun tak berape pasti ikan ape..
aku tangkap je..
boleh sy tengok pak samad?
nah, tengok la..

aku bukak plastik mengelitik ikan2 itu
seperti minta di lepaskan
aku pasti di antara ikan² itu bukan kamu..

ehm.. besar2 jugak ye pak samad..
mkn besar la pak samad ngan keluarga nanti yek..
haha.. mesti suke punya bini aku tu nanti
baru dia tau laki dia ni terrer memancing..
eh kejap! jaring aku tu nanti esok2 aku ambik la ye..
ko simpan la dulu..
aku jln dulu la nyet..
ok..

hum.. nasib baik kamu tak tertangkap
kalau tak habis la kamu jadik lauk pak samad dan keluarga
aduh.. hari dah gelap, baik aku pulang sekarang.

aku sampai di rumah setelah beberapa minit merempit
phew.. esok keje.. malasnye la hai..
kunci pintu ku buka, mencapai² kotak suis di sebalik pintu untuk menhidupkan lampu
ktak! lampu menyala..
Astaghfirullah.. apehal rumah aku bersepah²

aku mula mengelabah, seluruh pelusuk rumah ku pergi
nyata rumah ku sudah di masuki org..
lantas aku masuk ke bilik tidurku, melihat satu2nya harta berharga bagiku..
aku mencari²
Alhamdulillah.. ianya masih disini..

aku keluar ke ruang tamu kembali..
tv, radio, komputer.. sumenye ade..
cume ps2 je takde.. sebab aku belum beli.. huhu..
dan aku ke dapur
peti es, mesin basuh semuanya ade..
tapi kenapa rumah aku berselerak?
aku dah kemas elok2 rasanya pagi tadi..
pelik!

Azan maghrib berkumandang
menandakan solat maghrib suda tiba
aku berfikiran samada mengemas2 atau bersolat dahulu..

ah, solat la dulu..
kang aku kemas2 terlajak maghrib kang..
lantas aku pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk

tik tik tik
dari jauh kedengaran air menitik
beberapa saat kemudian azan maghrib pun habis di alunkan
lantas, bunyian air menitik semakin laju..
eh, aku tak matikan paip ke tadi
bisik hatiku..

tiba2 bulu tengkuk ku meremang
seruan jantung pun berdegup laju

aduhh..
ape pulak la kali ini..


Finding part/s before?
here!!
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3
TBiru P-4

Friday, November 21, 2008

bowling

Aku dah lama tak men bowling..
rindu seh ngan bola bowling aku yg da lama terperuk..
terasa cam nak men bowling la plak..

Dugaan tuhan

Anak buah aku ditimpa dugaan
shahmizan azlan
terbakar di bahagian muka
skang di hospital besar johor
semuga anak buah ku cepat sembuh
kesian pd akak dan abg ipar aku..
harap byk bersabar

dan

Al-Fatihah
kepada arwah yg baru saja meninggal
ayah dan atuk dlm masa yg dekat..
semuga sabar dan tabah menghadapi dugaan tuhan
kepada Faizal n his beloved's

Thursday, November 20, 2008

seven7seven!

Tag dr eira

1. 7 ciri wanita/lelaki idaman anda.
beragama; hormat my parents; pandai masak sedap2 sampai leh bukak restoran; cumel; pndai amik ati; sabar dengan sikap aku yg tahhapehapetah nie; matang; rasional; bijak

2. 7 wanita/lelaki yang pernah anda minati sepanjang hidup.
byk no sampai 7??

3. 7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati.
serius sgt byk nak pk kalau asek 7 7 jerk dari tadi..

4. 7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama pasangan anda.
7 lagi.. langit ketujuh kot..

5. 7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan pada pasangan anda.
istimewa?? emm.. taj mahal, tembok cine, pyramid, sphinx, sungai nil, kah kah kah.. amek le.. kalau bole.. =P

6. 7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda.
i'tiraf
sebelum cahaya
unintended
i'm urs
surah2 Al-Quran bile nak tido

7. 7 mangse seterusnya :
sape2 jerk yg rasa nak amek tag nie..

Wednesday, November 19, 2008

kenapa mesti

Tolong lah
keluarkan lah aku dari penjara ku sendiri
terperangkap
tak terluahkan
sesat di penjara yang sendiri ku binakan
sampai bila harus aku begini
aku masih tetap sepi bertemankan jejari besi
yg menghalang dari segala apapun
kini aku melayan perasaan
sbb aku tahu perasaan yg ada dlm diriku harus di mengerti
walau aku biasanya tak ambil peduli
kesian padamu wahai perasaan ku sendiri..
maafkan aku..
kerna aku hanyalah pencinta sepi..

Tuesday, November 18, 2008

hidup perlukan hiburan

Benarkah hidup perlukan hiburan?
aku mahu ketenangan diri..
mahukan sesuatu yg boleh membuatkan ku ketawa
walaupun tak nangis sekarang
tapi tak best sbb skang mcm tade life..
hari2 ~ keje balik keje psp msk2 mkn2 tido
blurr...buring...

*Mari tgk Madagascar II
yeay!!

Monday, November 17, 2008

Tasik Biru Part-04

Daun2 kering berguguran
terbang melayang dibawa angin
menunggu saat bila masa angin tidak membawanya lagi
lalu pasrah turun menyembah bumi

di suatu sudut
batu batuan cantik acuan tersusun rapi
menyusuri satu perjalanan
berbakti untuk setiap makhluk yg melaluinya
termasuk lah aku

saat ku riang tiba2 hilang setibanya aku sampai di sini
daun2 kering dan batuan2 ini seperti memberi erti
erti yg entah kenapa tiba2 harus ku maksudkan
longlai langkah demi langkah
menuju destinasi yg dekat
atau aku tersilap
kerna tertipu di sebalik dekat adalah jauh
jauh... sgt jauh...
yg tak mungkin sampai jika langkah ku begini..

dari jauh terpandang aku tengahan tasik
sejurus terdengar teriakan seseorang

kordi!!!! aku dpt ikan!!!...

uhh, itu suara pak samad.
pak samad berteriak pada pak kordi..
tapi, di mana pak kordi?
ikan apelah yg pak samad kailkan tu?
gembira semacam jek gayanya..

bukan kamu kan yg dikail pak samad?
bisik hati ku...
dup dap dup dap
tiba2 jatung ku berdegup laju
seperti kapal yang mahu perang
kenapa??
kenapa??


*mencari part sebelum?
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3


demmit!

Hari sebelum die melangkah keluar dari opis,
sempat lagi nak marah2 aku..
Dem!!

jum!!

Jum lunch..
lapar lapar lapar...
hehe..

Saturday, November 15, 2008

aku dah gila??

boleh plak taruk PSP kat tepi meja opis.. lol

aku nak belek kjap2 je


eh! ter ON plak..

men kjap ar.. =p

demmit!! skang aku tgh gile men PSP la pulak..
keje byk lagi tak siap nih..
*kali nie tiap2 mlm tido lmbt sbb men PSP la plak.. sengal~..

Friday, November 14, 2008

Cap Ayamz


Hidup Satu Perjuangan

Pernah dulu kudengarkan
Hidup ini perjuangan
Kini pernah kumengerti
Takdir ku di tangan sendiri

Rentak hidup yang kau halakan
Tiada siapa yang menentukan
Semua yang kau hadapi
Pilihan hidupmu sendiri


Pernah dulu kukatakan
Hidup ini pengorbanan
Segala yang kau lalui
Pastinya kau hadapi

Tiap langkah yang kau halakan
Hanya kamu yang menentukan
Tiap detik kau lalui
Pilihan hidupmu sendiri

Hidup satu perjuangan
Hidup penuh pengorbanan
Hidup dengan ketulusan
Kau teruskan

Wednesday, November 12, 2008

Tasik Biru ~ Part 03

"penyet!! oooh penyet!!
yeaa!! kjap kjap.. saya bukak pintu la nie...
ahh ko meneran ke ape kat bank?? aku nyaut tak dengor2..
ish pak samad nie.. saya tgh layan blues la tadi kat stor blakang umah tu ha..
pak samad ni pun, jgn la panggil saya penyet.. kang jiran2 dengar segan plak saya..
alah, dah memang ko ngan si penyet tu lebih kurang same je kan?..
ish pak samad nie.. jauh panggang dari api la.. die mengong2, saya ade mengong2 cam die ker?
dah la dah la, aku pun nak cepat nie.. mane jaring yang aku suruh ko jahitkan tu? janji arini kan siap?
eh pak samad nie, jemput2 la naik kerumah dulu minum2 kopi..
alah tak payah la nyet, aku nak cepat nih. kordi dah tunggu aku kat tasik nun..
yela yela, jap saya pegi amek jaring tu yea.."


lantas aku bangun dari duduk ku mengambil jaring yang telah pun aku siapkan semalam..
pak samad ni pagi2 lagi da collect jaring die nie..
nasib baik la aku sempat siapkan semalam..

"nah ni dia jaring pak samad..

duuhh!! mana aja pegi si pak mad nih?
tadi kemain lagi nak jaringnya ni...
pak samad!!!"

sengal btolla org tua nie..

aku turun rumah pergi mencari2 di sekitar rumah ku kalau2 pak samad ade..
tadi nak cepat sgt, nie aku dah bawakkan ilang plak die nie.. bebel ku sendirian..
dalam bebelan ku tetiba aku terpandang satu bayangan samar2 dari jauh tak sampai 10~20meter..
maklumlah mataku sudah rabun sedikit..
makin lama makhluk itu makin menghampiriku..

kicauan burung pagi yg biasanya mengenakkan cuping telinga tiba2 terhenti..
ayam2 berkejaran bermain sama seperti diam terkaku..
kata org.. malaikat lalu..
tapi aku perasan makhluk itu..
takkan aku boleh nampak malaikat kot?
tapi makhluk ni gangster semacam.. jin ke?

nyet!! nyet!! oi!!
oi!! ape ko meraban tgk aku tak kelip2 ni nyet??!
astaghfirullah.. mak jah upenye..
saya igt sape la tadi.. saspen betul la mak jah nie..
ahh ko memang camtu nyet.. mengong sikit..
takde, aku cari laki aku..
ade ko nampak si samad tu? pagi2 ilang.. aku ajak g soping komplek jek ilang..
tak gune punye laki..
err...
ape yg ko ter err err nih? ko ade nampak ke tak si samad tu?
err, saya pun tgh tunggu dia la nie.. die kata nak amek jaring nie ha..
aku dah agak dah, melilau ke tempat len org tua nie..
dah la.. aku balik la nyet..

aduhh!! nape le sume org dah mule panggil aku nyet or penyet nie..
kompius aku.. aku bukan penyet la...
mak jah kata aku mengong? mengong ke aku..
duuuhh..

patutla pak samad tiba2 ilang..
sekali bini die muncul daa..
pak samad pak samad...

aku naik ke rumah dan sidaikan jaring..
pintu depan ku kunci..
aku kembali di stor blakang rumah ku..
sambil memerhatikan akuarium yg agak pelik tu..
kelmarin balik keje dah lewat malam..
aku sempat angkat dan taruk di stor jek akuarium ni..
harini, aku cuti kerja..
niat dlm hati ingin mencari jawapan daripada akuarium ni..
petang karang barula aku ke tasik biru..

ku belek2 akuarium..
siapa pulak la yang taruknye kat anjung rumah aku yach?
sudah usang pulak..
berhabuk2, labah2 menyarang lagi di setiap sudut..
pelik..

tgh asyik aku membelek akuarium itu tiba-tiba terfikir sejenak..
eh! pak samad kata nak pegi tasik berjumpa pak kordi?
tasik biru ke?
jaring? nak tangkap ikan kat situ ke?
aduuhh... ikan~ ko semunyik ye dalam2..
jgn sampai tertangkap dek pak samad ok...


*mencari part sebelum?
TBiru P-1

TBiru P-2


Tuesday, November 11, 2008

wa taiko ma!!


Gile best uncle nie taruk senbod camni kat blakan kete..
korang tanak taruk macam nie gak ke?
baru la taiko ma!! =P
*picture taken at sumwhere i went yesterday..

Monday, November 10, 2008

jum!!

jum karoke..
aku tade geng..
jum la kalau nak join mlm nie..
ole2 ss18..

Saturday, November 8, 2008

kui kui kui



Tagging berupa award..
huhu, nak kate terlajak perahu boleh undur, terlajak bace kene tag..
kui kui..

aku di tag oleh ninja
(sebab die berpakaian spt ninja turtle)



tgk tuh.. aku tgh bace blog die latu.. dgn secare otomatis kene amek gambor ondespot..
gambar cani boleh kan?? ekeke...


1.Take a recent picture of yourself or take a picture of yourself right now.
2. Don't change your clothes, don't fix your hair... just take a picture.
3. Post that picture with NO editing.
4. Post these instruction with your picture.
5. Tag 10 people to do this.

dan aku mahu mengetag lu, lu, dan lu jugak.. *ade sape2 name lulu ker?
8.lia

kembali

Lamasudahakumenghilangbukankeranaakumerajukataumintadipujukbuatapenakmintakdipujukkalauakutakmerajukhehe.
akukembalimemblogingkandirisetelahlamaberehatoh!berehatkeaku?tidaksamasekalikeranaakutakmemblogingsebabakusgt2sibukdgnexamdankerjadanexam
sekarangexamakusudahhabistinggalkerje2yangmelambakharusakusiapkansecepatmungkin
ape2punakumintakmaafkatkorang2kalau2korang2tertanya2mengapadankenapaakutakmengupdateblogaku
thenbileakuupdateblogplakdgnwording2ygcengginiyangbolehmenjulingkanmatakorangkalaunakmembacanyahuhujgnmareoknanticepattuabyebye
=)

adeh!!panas²