Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, January 29, 2009

nah! amek la duit aku nie.. amek amek...

Aku tak heran pun kalo korang kate:


» apehal plak ko bleh bagi die duit
» bagi byk plak tu
» kalau singgit dua tu takpe la
» kadang2 org2 yg dtg meja ke meja minta duit kat kedai makan tuh
bukan bleh caya sgt
» kite keje carik duit sehari paling tidak dpt dlm rm40~rm60 jek
» tapi derang nie jln2 mintak duit camnie mau rm100~rm150 nih
» bukan tamo bagi, tpi kdg2 yg kudrat nmpk sihat pun buat keje camnie
» ape kes?


huh! ckp le ape korang nak kate kat aku
aku kate aku tetap nak bagi derang duit gak
sukati aku le..
kalo ko kate tanak bagi ko tak payah lah bagi
walaupun aku tgh kering skang nie sbb bagi derang duit

aku bukan bagi bodo jek
sbb aku bagi duit aku tuh bukan kat derang2
aku bagi kat mereka yg jual mende nih!!

V
V
V
V
V
V
V
V
V






Just bought
HP Compaq Presario CQ40 Laptop
abes duit aku =(

Nasib bek my dad bought me new used motorbike..
Thank you so much dad... i love u.. isk-isk..

~belanjawanku ke-dua~

Kerna ku sayang kamu♥.. ®

Seandainya, kau ada disini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu, yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Kuingin bersama dirimu
Ku tak akan pernah, berpaling darimu
Walau kini, kau jauh dariku
Kan slalu kunanti
Karna ku sayang kamu

Hati ini, selalu memanggil namamu
Dengarlah melatiku
Ku berjanji, hanyalah untukmu cintaku
Takkan pernah ada yg lain

Adakah rindu di hatimu
Seperti rindu yang kurasa
Sanggupkah kuterus terlena
Tanpamu disisiku, ku kan slalu menantimu

Seandainya, kau ada disini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu, yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepikuKuingin bersama dirimu
Ku tak akan pernah, berpaling darimu

Walau kini, kau jauh dariku
Kan slalu kunanti
Karna ku sayang kamu
Kan slalu kunanti

Karna ku sayang kamu
song lyric by Dygta group

got dis award from Eira

TQ

Monday, January 26, 2009

Tasik Biru ~ Part 10

Rumah Sakit

Mohd Amirul Nazmie
Itulah nama aku
Ya! Aku tau itu nama aku
Bukan penyet
Penyet adalah nama seorang anak kampung ini juga
Berkelakuan seperti mengong²
Budak kampung yang boleh dikatakan semua org mengenali beliau
Dgn sedikit kecacatan akal fikiran beliau sejak kecil
Tapi kenapa sesetengah org mengatakan aku juga seperti beliau
Hinggakan mereka memanggil aku Nyet

Pak Samad…
Ye nak..
Boleh saya tanya sesuatu?
Ape dia nak?
Mcm mane saya boleh berada disini?

Aku terbaring di atas katil putih
Ditemani Pak Samad dan isterinya
Dan seorang perempuan berseragam putih
Sepertinya sedang menyediakan sesuatu
Mungkin persedian untuk aku
Yang terlantar tiada daya ini
Sepertinya aku pernah mengalami situasi ini sebelumnya

Namie..
Syukurlah pada tuhan
Kalau kau masih mengenali pakcik..
Aku dapat berita dari zamri
Tercungap2 dia di depan pintu rumah
Beritahu yang die dan rakannya jumpa kamu terdampar di tepian tasik
Lekas2 aku ke situ
Selebihnya kamu lah yang patut mengetahui bukan?
Macam mana kamu boleh lemas kat tasik itu?

Aku terdiam seketika
Sambil memikirkan kembali kisah semalam

Mlm hari tu saya pergi kerumah pak samad
Mlm yang kita berjanji untuk bertemu
Pak samad yang suruh saya datang ke rumah pak samad bukan
Ye, itu aku tau
Tapi aku tunggu2 kamu, kamu tak datang pun
Malah aku jumpa kamu di tasik besok paginya
Rumah aku bukan di tasik itu

Ya! Jauh benar jarak rumah pak samad dgn tasik biru
Tasik di selatan sedangkan rumah pak samad di utara

Lama juga aku cuba menerangkan pada pak samad
Segala apa yang berlaku padaku
Tentang aku di basahi hujan lebat ganas
Sesekali di selang seli batuk kecil dari ku

Lantas pak samad mencelah

Sudah la tu nak
Kamu belum berapa sembuh
Lupakan lah ape yang dah berlaku
Kamu berehatlah
Pak samad harus pulang
Hari sudah maghrib
Esok aku datang lagi jenguk kau


Melayang jauh fikiranku
Sambil mata menatap syiling rumah sakit ini
Sejam sekali aku di lewati oleh pembantu sakit
Apa yang aku tahu mungkin
Pemeriksaan berkala untuk pastikan tahap kesihatan aku

Siapakah aku yang sebenarnya?
Sering bermain di fikiran ini
Amanat 2 tahun pak samad
Ya! Apakah itu?
Tak sabar aku ingin tahu
apa yang akan di ceritakan oleh pak samad nanti

datang pembantu sakit lagi
kali ini aku bertanya pada beliau
bagaimanakah tahap kesihatan aku?
dan bilakah aku boleh pulang?
Jawapan yang baik darinya
Kata beliau mungkin aku boleh pulang esok



finding parts before??
Here!! TBiru P-1 TBiru P-2 TBiru P-3 TBiru P-4 TBiru P-5 TBiru P-6 TBiru P-7 TBiru P-8 TBiru P-9

Saturday, January 24, 2009

itu dia..

yach!! 6 subjek seriously da ter-'registered'..
erk, study hard!! work hard!! study hard!!
tapi... aku tak bayar fees lagi... uhuhu..
*thanks to pae, arip, n others yg tolong aku registerkan subjek² tuh..

Wednesday, January 21, 2009

Numerical Method KJM 503

False position method
*aku tertinggal... x sempat nak salin rumus

Open method
1. One-point iteration method
Xi+1 = G(Xi)
*Easiest but not all problems can use this method

2. Newton-Raphson method
Xi+1 = Xi - [f(Xi)/f'(Xi)]
*more accurate but must be differentiate

3. Secant Method
Xi+1 = Xi - f(Xi)[(Xi-1 - Xi)/f(Xi-1) - f(Xi)]
*more accurate, no differentiate, but quite long calculation work

4. Multiple Roots
i think i stop here.. say Mr Halim (our lecturer)

kelas kat lab com today..
lab tuto download kat i-learn
antar coming week
3 org 1 group..
bye² habis kelas suda... (^^,)v

Friday, January 16, 2009

R u serius??

What the heck anoying in my mind?? neng nong neng nong..
blur² balik dari klass..
hoho.. gile gak kekadang bile pk..
izit i'm serious to take 6 subject for dis semester??
ayark!!! bole ka kawan..
jgn main2 sama ini hal woo
mau ambik itu pastikan semua pass lo
ok?
ok kot..
ekeke..

aku joinkan korank2 la eh dude n babe..
korunk nak pulun kita pulun same2..
nanti leh study gile gempark same2 kat kampus lagi..


Ω aku ade 2 kelas same ngan caki.. ko ajo aku nanti ok!

Ω 6 kelas sume same ngan arip.. scorer, kite study same2 lagi ok!!

Ω amin 5 kelas

Ω pejal,syafik,tina,sara, dll same2 kite study wat yg terbek walaupun tak byk yg kite same kelas!!! chaiyok²!!

Ω erk!! sem nie nak bet ke babe n dude?? bwh 3 pointer blanje mkn?? ekeke.. takowt ar aku..

"ya Allah, permudahkan lah segala urusan2 ku samada urusan dunia mahupun akhirat.. ameen!!"

Friday, January 9, 2009

Tasik Biru ~ Part 09

Angin sejuk yang tadinya terasa dingin asyik
yang menyantapi tubuh terasa nyaman sekali
kini menjadi sejuk bak kabus putih yg keluar saat peti sejuk di buka
terpaksa aku menyarung sweater biru ku
bagi menghilangkan rasa sejuk angin

ku tutup rapat semua pintu2 dan tingkap rumahku
tidak lagi membiarkan angin sejuk menyerbu masuk kerumah
entah tiba2 angin menjadi deras
bagai dibuai tiba2 di hempas

angin sebegini biasanya akan di susuli hujan
hujan yang mungkin lebat
dan harapanku biarlah hujan lebat yg dtgnya sekejap
kerna aku ada janji temu dgn Pak Samad malam nanti
bisik halus permintaan ku pada Tuhan

seperti yang aku jangka
hujan turun dgn lebat
bagai seplaton askar berlari
hentakan kaki2 mereka itu sama seperti
bunyi tujahan air2 hujan yg menujah ke atap rumahku
tiada syiling yang tiada mungkin berukir
berukir megah seperti rumah2 org berada
tapi aku tetap bersyukur
walau aku tak tahu siapa tuan rumah ini
bagaimana rupa wajahnya
sgt mulia beliau yg memberikan aku tinggal di rumah ini
secara percuma
cuma pesan Pak Samad,
tuan rumah ini suruh aku menjaga rumah ini sebaiknya
InsyaAllah dan Alhamdulillah
aku berterima kasih syukur atas nikmat-Nya

sekitar waktu 7.20 ptg hujan seakannya mereda
dan ketika itu juga lah kedengaran tabuh berbunyi
disusuli azan berkumandang
masuknya waktu maghrib
betapa hebatnya seruan azan
makhluk2 tuhan semuanya sentiasa memberi laluan kepada nya
mereka juga tahu untuk menghormati azan
dan terkadang kita perasan
jikalau hujan di tengahari jumaat]
pastinya hujan kan mereda
bagi memberi laluan khalifah2 di muka bumi ini
pergi menunaikan solat jumaat
perasan kah kita?

ku langkahkan kaki ku mengambil wudhu'
selesai solat maghrib
ku susuli dgn membaca ayat2 suci Al-qur'an
sejuk, tenang, nyaman hatiku saat ini
begitulah besarnya kemulian ayat suci Tuhan ini

lebih kurang jam 8.30 aku pun selesai menunaikan solat isyak
saat itu lah juga hujan seaakan mereda
mungkin juga ia memberi laluan padaku
untuk menunaikan janji ku pada Pak Samad

aku keluar rumah dgn bertemankan lampu suluh
berserta payung di tangan
aku sekadar berjalan kaki
tidaklah jauh sgt pun rumah Pak Samad tuh
sekitar 10 ~ 15 minit sahaja
cuma mungkin agak sedikit menyeramkan
untuk menyusur denai
yang jarang sekali ada orang melaluinya
pada waktu2 begini

dari jauh sudah ku nampak cahaya lampu rumah pak Samad
suram2 tapi jelas dtgnya dari cahaya lampu
maklumlah rintik2 hujan saki baki
kabus2 sedikit membuatkan penglihatan ku samar2
jalan kulalui juga masih basah
dan mungkin becak
terpaksa aku menyinsingkan kaki seluarku sedikit

Assalamualaikum!!!
Pak Samad!! oo Pak samad!!

teriak ku setibanya aku betul2 di anjung rumah pak Samad

kreukkk..

kedengaran pintu dibuka..
ya pintu rumah pak samad terbuka
dan terjengul pak samad melambai tanda suruh aku masuk
tapi aku hairan
muka pak samad sepertinya serabut
rambutnya tidak terurus
malah tiada sebarang kata2
hanya dengan isyarat tangan

Ah! aku pun masuk tanpa berfikir panjang
melangkah selamba masuk ke rumah nya

aduh!
aku tersungkur
kegelapan isi rumahnya membuatkan aku terjatuh
ada tangga kah di sini?

pak samad!!

Eh! mana menghilang pak samad?
gelap..
hujan tiba menjadi lebat
ganas dan aku terasa basah seluruh tubuh
hujan membasahi aku?
tiada bumbungkah rumah pak samad?
fikirku bingung
aduh!! aku di mana?
tercungap aku kesejukan
mungkin juga tercungap kelemasan
hujan lebat sejuk ini sepertinya semakin menenggelamkan aku
mengelupur aku berlari
entah mencari kembali pintu tadi
tiada? semakin jauh aku berjalan dan berlari
semakin aku tenggelam

tolong!!!

saat ini aku pun terus kelemasan
hilang..
hilang di dasar..
gelap..
terkaku..

Namie!!
Namie!!
Mohd Amirul Nazmie!!
bangun nak...
Namie!!!
Ya Allah...

badanku seperti di gocak gocak
memualkan tekak
dan

uhuk-uhuk

aku terbatuk batuk
lantas air yg byk keluar dari mulut ku
perlahan2 membuka mataku yg berat
dalam samar dan tiada daya
aku terpandang wajah Pak samad
bininya juga ada
dan beberapa org kampung
aku terbaring lemah
di tepian tasik ini
ya tasik biru ini
bagaimana aku boleh berada di sini??


finding parts before??
Here!! TBiru P-1 TBiru P-2 TBiru P-3 TBiru P-4 TBiru P-5 TBiru P-6 TBiru P-7 TBiru P-8

Wednesday, January 7, 2009

Belanjawan pertamaku 2009


Yach! aku beli guitar...
last weekend bila aku telah memborinkkan diri di rumah
lepas2 kemas2 umah mandikan cemong
tetiba otakku diselubungi suatu perasaan
ya! perasaan yg sgt burink sbb tade aktiviti di hujung minggu
maka dgn itu, aku keluarlah bagi menyempurnakan hajat aku
hajat ke?? huhu..
mencari2 guitar di sekitar jaya jusco bukit raja tuh..
hampeh! kedai muzik kat situ dah tutup..
lastly, aku beli guitar ini di seksyen 7
ade kedai muzik/jaming
mr arip yg bagitau aku
ape2hal aku suka gitar ini..
mmuah!!
*Lucky 13 (^^,)v hope this year will be my lucky year..
oh yea! hampir lupa.. epi neu yer u all.. sowey agak terlambat sket.. bole ke?? huhu..

Tuesday, January 6, 2009

Deal or no deal?? ~ Spek or no spek?


saje menyemakkan blog dgn gambar2 sendirik..
aduh!!!
*aku rindu kamu.. =(

Monday, January 5, 2009

No class as usual

just stayed lepak2 sbb lecture xde same je cam sm2 lpas.. lol

adeh!!panas²