Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, December 27, 2008

Pilihan manakah??

Salam..
Seperti yg korang tau, moto aku da ilang lebih kurang sebulan lebih
seperti juga yg aku dah sangkakan tiada tanda motor aku akan dapat semula
huh!

So, sekarang aku tgh berkira2 nak kene beli motor baru le
tapi aku ade kekompiusan nak beli moto aper plak nie
dem!!

Memula cam nak amek Nouvo S kale ijo tu.. Cam cantik mantik jerk..
tapi ade org kate senang problem..
Nak beli LC 135 mmg best laju sket.. tapi WANTED!!!
ader yg aku pakai sebulan pastu ilang..
Jln2 kat ole2 18 nampak Naza Blade 250R
fuhh! mcm best..
mesti laju senang sket kalau tetibe aku rasa nak balik kampung aku yg jauh kat England tu..
mau 3 jam je da sampai.. best2..
tapi kalau2 nak bwk g keje takut sangkut kat jem pulak.. (agak besau moto nie)
pening2 ar pale..
ikut nafsu mmg nak amek Blade 250 tu jerk..

Tolong!!!
ape pendapat korunk??



Naza Blade 250R ~ RM 18,000 +-

Yamaha LC 135 ~ RM 7,000 +-

Yamaha Nouvo S 115 ~ RM 6,000 +-

Thursday, December 25, 2008

Sedih ke gembira krismes di opis??

Hahaha hadoi la!
aku kene keje hari2 krismes time2 org sangkut stoking kat pokok ru dgn salji memutih sedap mcm nak di buat ABC sambil2 menunggu pacik tua HOHOHO! santa kloss..

chait!
tadapat aku nak sangkut stoking la camni kalo kene keje..

tapi tadebende nye nak sambut krismes mismes kismes cap kaki ayam nih.. aku bukan kapir, wakpe nak sambut ye idak?


memangle rase cam mat bangla plak bile kene keje time public holiday, tapi dah sememangnye kerje aku melambak, kalau aku nak cuti2 goyang kaki kat rumah memang best, tapi.. esok mau kerah tenaga 2 kali ganda la jwbnye..


tapi kerje time hari2 yg tak biasa atau ganjil2 camnie, tak sume yg merajinkan diri nak g keje.. yg dtg tadi, aku, bos, gan ngan aril jek..

yang seronoknya.. bila bos aku tgk staff die nie cam rajin majin plak keje time org len dok sedap menyedap lepak melepak tido menido kat umah, die pun cam terharu la gitu (mungkin le)..


bos: ah man ar, u nak kentaki ar?
aku: Err... ok2.. bole2 (sambil senyum kambing sumbing)
aku tambah lagi: Err sir, tapi u tanya aril n gan 1st la, sbb gan vegi tak mkn ayam.. dgn harapan tuka le beli prosperty bege ke...
bos: ah gan ar, i wana buy kentaki ar.. i buy u nasik goreng ok lo?
gan: Ok, coeslaw i can eat also..
bos: ah ril ar, u wan kentaki ar?
aril: ok2 (sambil senyum2 pandang kat aku)


hohoho..
ekceli mmg agak biasa bos aku beli kentaki time2 hari pelik camnie..
sebab tu aku tersenyum2 kambing..
tapi apesal aku tak ckp jek aku nak prosperty bege..
huhu... kat area opis aku tade McD masalahnye.. chet!

kalau tau arini bos aku nak blanje kfc, tak payah aku perabih duit mkn kfc semalam.. huh!



aku ngan gan

Wednesday, December 24, 2008

Lunch!!




Lunch sedap sket la arini..
oke?
[mkn ngan member sekeje/serumah ~ aril]
tapi tetap tak puas hati sbb area2 office aku tade McD
tadapat mkn property bege lagi nih.. huh!

Tuesday, December 23, 2008

kepingin itu?

Sepertinya aku kepingin banget mo mkn itu
makan ape tu namenye..
ala pero.. peros pereti bege.. tak reti la pacik nak nyebut nye..

ala.. yg kat mecD mcm dalam iklan tuh..
jum!
aku nak g beli mkn sorang2 cam tak best je rase
jum ar..
ajak la aku kalo korang2 rase cam nak mkn perospereti bege ni..
jgn riso aku beli aku bayo sendirik
korang beli korang bayor la gak sendirik..
jum ar!! kepingin banget nih..

Monday, December 22, 2008

Tasik Biru - Part 08

"Ku meniti awan yg kelabu
ku tempuhi lorong yg berliku
mencari sinar yg menerangi
kegelapan ku

ku percaya pasti suatu masa
sang suria kan menjelma jua
membawa harapan yg menggunung
bersamanya

engkau tiba bagaikan pelangi
tak bercahaya namun kau berseri
tapi cukup menghiburkan
hati ini

seharian waktu bersama mu
tak terasa saat yang berlalu
bagai pelangi petang
yang kan pasti pergi jua"

mencoret lancar bebola pen di jemari ku
mencoret sebuah ayat
tanpa ku sedar sudah 4 rangkap
yang aku sendiri tidak pasti
kenapa sepertinya aku sangat biasa dgn ayat ini
suatu ketika dahulu
ya! ia mungkin bukan sekadar ayat
tapi sebuah lagu

Pernah juga aku bertanyakan pada org kampung
siapakah aku?
sepertinya aku bagai org gila
kerna menanyakan soalan seperti itu
hingga menjadi segan untuk bertanya lagi
sedikit khabar mengatakan
org kampung menjumpai aku nyawa2 ikan
terus di hantar ke klinik
dan semua itu hanya samar2
aku sendiri juga tidak pasti
hingga sekarang
aku terus tertanya2 tiada sudah

aku bangkit dari dudukku di bangku meja studyku
terus ke ruang halaman depan rumah
menhgirup udara petang nyaman
sedikit bauan daun pandan yang menghijau subur
entah siapa yang menanamnya
hampir sesuku di kawasan halaman rumah ku

aku duduk di tangga batu
bermenung sendirian sambil menikmati tiupan angin petang
kedengaran riuhan dari jauh
anak2 kecil sedang bermain
gembira sekali
seperti merekakah aku sewaktu kecil ku dulu?

Assalamualaikum nyet!!
ape yg ko menungkan tu..
Waalaikumsalam Pak Samad
datang nak amek jaring ke?
dah berkurun kat sini ha..
ha'ah, ye la nyet.. aku pun hampir lupa
tapi yang sebenarnya lain hajat aku kesini
hah! hajat ape pulak tu pak samad?
nak ajak saya mancing ke?
takde la..
ade bende yang aku kene beritahu kat kau nie
dah tiba masanya cukup 2 tahun amanat yang aku pegang
amanat ape plak ni Pak Samad?
mcm saspen la plak saye..
malam karang kau datang umah aku
karang kau tau la segala2nya..
ok! jgn lupe mlm karang..
aku tunggu kamu..
err.. baiklah Pak Samad..

Aduhai.. pebende pulak amanat yg Pak Samad nak ceritakan nie??
amanat 2 tahun?
apesal tak cite je terus tadi..
sengal gak Pak Samad nih..

Part/s be4..
TBiru P-1 TBiru P-2 TBiru P-3 TBiru P-4 TBiru P-5 TBiru P-6 TBiru P-7

Sunday, December 21, 2008

Rindu sama kamu!

salam mulia buat kalian

aku hilang di halaman rindu
rindu diari aku juga diari kamu
bukan kerna menyombong diri
tapi kerna kegawatan ekonomi

sana sini mereka di berhenti
kompeni cut cost sekarang ni
ekonomi sekarang menjunam lagi
pening kepala di buat ni
jgn esok luse aku pulak yang di berhenti

isnin selasa sampai ahad
hari2 mcm takde had
byk kerje yg nak kene buat
sampai tak sedar arini ahad
kerje kerje kerje tak menyempat nak rehat

aku sebenarnya rindu
rindu sama kamu2
tak rindukah kamu sama aku?
rasa cam nak nangis tak berlagu
aduh!! pilu...

*sob sob

bilakah?

Dia sungguh epi..
bilakah aku buleh begini??
gift from waney
thanks alot yach!

Thursday, December 18, 2008

i just sad

I close my eyes when I get too sad
I think thoughts that I know are bad
Close my eyes and I count to ten
Hope it's over when I open them

I want the things that I had before
Like a Star Wars poster on my bedroom door
I wish I could count to ten
Make everything be wonderful again

Hope my mom and I hope my dad
Will figure out why they get so mad
Hear them scream, I hear them fight
They say bad words that make me wanna cry

Close my eyes when I go to bed
And I dream of angels who make me smile
I feel better when I hear them say
Everything will be wonderful someday

Promises mean everything when you're little
And the world's so big
I just don't understand how
You can smile with all those tears in your eyes
Tell me everything is wonderful now

Please don't tell me everything is wonderful now

I go to school and I run and play
I tell the kids that it's all okay
I laugh aloud so my friends won't know
When the bell rings I just don't wanna go home

Go to my room and I close my eyes
I make believe that I have a new life
I don't believe you when you say
Everything will be wonderful someday

Promises mean everything when you're little
And the world is so big
I just don't understand how
You can smile with all those tears in your eyes
When you tell me everything is wonderful now

No
No, I don't wanna hear you tell me everything is wonderful now
No
No, I don't wanna hear you tell me everything is wonderful now

I don't wanna hear you say
That I will understand someday
No, no, no, no
I don't wanna hear you say
You both have grown in a different way
No, no, no, no
I don't wanna meet your friends
And I don't wanna start over again
I just want my life to be the same
Just like it used to be
Some days I hate everything
I hate everything
Everyone and everything
Please don't tell me everything is wonderful now...

I don't wanna hear you tell me everything is wonderful now


*maaf kerana aku sgt sibuk di tmpt kerje dan tak sempat nak update.. =(

Saturday, December 13, 2008

Luck da gr8 of 13th Dec


HapPy birthday to you
hAppy birthday to you
hapPy birthday to Lucy Alya
happy birthday to you

Allah selamat kan kamu
Allah selamatkan kamu
Allah selamatkan Lucy Alya
Allah selamatkan kamu

May god bless u dear sis
may ur dream come true
do the best on ur gr8 day
mari tgk die di kaca tv1 mlm ini
koir~
sempena persembahan ape ek?
err.. ya! SUA
Sukan Universiti Asia
chaiyok² (^^,)v

*i knoe u like blue.. giv u blue cake pic ya.. =P
gambar kamu di curi dari FS kamu.. =P

1st cerpen?? bole ke?

Cerpen's Requested by ; Eira

Bunga sakura datang bermusim
menghiasi taman hati
gugur dan layunya tidaklah ia menanti
kerna tahu musim kan berganti
tidak esok mungkin lusa
pasti tak mungkin ia lewati

Walau kini gugur me-layu
satu persatu menghiasi denai
satu persatu mengalir di sungai
pasti tetap menjadi pendamai
dihati ia tak mungkin menghilang

Musim kini berganti musim
ribut dan salji ia tempuhi
demi menyambut sakura kembali
menerang hati pasti sepasti
walau ia semakin sepi
pastinya ia kuatkan hati

Kini sakura kembali memutik
mencipta kembali kenangan sedetik
mengharumi pelusuk hati
yang tak mungkin dapat di fahami
yang tak mungkin dapat di mengerti
sesungguhnya sakura kembali
membawa seribu erti
walau tahu musim kan berganti
hati seperti pulih kembali...

*Boleh ke cerpen mcm nie?
atau adakah ini boleh dikatakan cerpen?
huhu..
komen2..

As ur wish, dis is urs (^^,)v

Wednesday, December 10, 2008

Tasik Biru - Part 07

Gelap
Jauh tenggelam ke dasar
Terkapai2 tangan tak kesampaian
Saat itu aku kelemasan
Beribu2 nota kuning juga tenggelam disekitar

Tanpa ku hirau
Aku perlu bangun dari kegelapan
Kegelapan yang semakin menghantui ini
Bukan tak pernah aku tidur seorangan di rumah
Sudah berbulan2 rasanya

Tapi sejak akhir ini entah kenapa
Aku sering bermimpi
Sepertinya aku sesak
Tak berdaya untuk bangun saat aku tahu aku sedang bermimpi
Badan ku kaku
Kaki ku kebas
Aku mencuba sedaya upaya untuk bangun
Aku menjerit sekuat hati
Akhirnya aku sedar dari mimpi
Ku lihat jam tangan ku masih pukul 3 pagi

Duhh! Aku baru tidur sekejap
Esok nak keje lagi
Seharusnya aku sambung tidur

Tapi aku bangun
Menuju ke ruangan dapur
Mengambil wudhu’ di paip kecil
Bagi ketenangan hati

Lalu aku terfikir tentang nota kuning dlm mimpiku
Ah! Nota itu lagi…
Tapi ia nota2 yang banyak sekali
Dari mana datangnya ia?
Aku ingin sekali mencari jawapannya

Aku duduk di ruangan dapur menghala ke pintu belakang
Nyaring sekali bunyi cengkerik2 di luar
Seperti memainkan suatu lagu
Yang kita sendiri tak termaksudkan
Aku melayan perasaan malam
Indah tiada kebisingan siang
Kebisingan yang mengganggu fikiran manusia

Ah! Kenapa perlu aku melayan perasaan di waktu tidurku
Terdetik di hati
Aku bangkit dari kerusi
Menuju ke ruang bilik tidurku
Terpandang seketika nota2 kuning
Tertampal biasa di akuarium itu
Pheuuw! Apekah maksud ini semua

Seperti menjadi biasa
Langkah ku terus ke meja study dibilikku
Sememangnya inikah rutin ku sebelum tidur?
Akan ku catat segala tugasan esok ku?
Aku duduk di meja study di bilikku dengan selamba
Aku sedikit hairan
Apa yang ku lihat di atas meja ini
2 set nota lekat berwarna kuning
1 pencil box
1 pen biru
Dan beberapa helai nota tertampal di dinding menghadap ku
Sepertinya aku memang sentiasa merancang segala
Perjalanan dan panduan
Kehidupan hari esok dan seterusnya

Aku tersentak dgn deringan yang begitu membingitkan
Memecah masuk ke ruang2 telinga
Seperti menggigit segala otak2 ku
Aku tersedar
Bangun

Astaghfirullah hal azim..
Aku beristighfar panjang..
Aku bermimipi

Melihat jam yg berdering itu tepat jam 5.30
Terus ku bangun
Pergi ke meja study di sudut sana
Tiada? Tiada apa2 nota disini?
Tiada apa2 seperti apa yg aku nampak dlm mimpiku?
Ianya sekadar mimpi atau apa??
Aku semakin bingung..
Benarkah kata2 pak samad dan bininya itu?
aku ini mengong?



Finding part/s before? here!!
TBiru P-1 TBiru P-2 TBiru P-3 TBiru P-4 TBiru P-5 TBiru P-6

meniti kebusanan



meniti kebusanan hidup
aku keluar bersama teman serumah
untuk bermain snuker di tgh mlm
nasib bek aku menang 2/3 frames..
hoho!! ade sape2 nak celen??
*table di pusat snuker anjung@7 baru lagi.. best!!

Tuesday, December 9, 2008

Salam Eid Adha

Salam Eid Adha dari insan yg jauh
salam ampun dan maaf dari anak kepada bunda dan ayahanda
salam penghijrahan dari kawan kepada kawanan sekalian
salam pengorbanan

*sob sob
sedey sbb tak dpt balik kampong... uwaaa!!

Saturday, December 6, 2008

Jawapannye adelah....







Yup! kucen!!

waney da betul tapi mane plak kucen wane ijo!!

aku adopt kucin nie

cemong name die

sgt nakal + cumel + manja + pandai

pagi2 gigit kaki soh bangun

kencing berak di bilik air

luv u cemong.. =p

Friday, December 5, 2008

cube teka?

Cube teka gambar apekah ini

*hint
3 kaler - ijo/kunin+oren2/itam

Thursday, December 4, 2008

Tasik Biru - Part 06

"Bismillah ar-rahman ar-rahim

بسم الله الرحمن الرحيم

Al-hamdulillah hi rabbil al-amin,
wassola tuasala mu ala asyrafil anbia’ iwal mursalin,
wa’ala alihi wasohbihi ajamain

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Dengan berkat kekasihMu nabi Muhammad Rasulullah swt
Ampunkanlah segala dosa2 ku Ya Allah
Ampunkanlah segala dosa2 ku yg tak terkira ini Ya Allah
Ampunkanlah segala dosa2 kedua org tuaku Ya Allah
Ampunkanlah segala dosa2 kaum keluargaku Ya Allah
Ampunkanlah segala dosa2 guru2 yg mengajar kebaikan
Ampunkanlah segala dosa sahabat2 handai ku
Dan masukkanlah kami kedalam golongan org2 yang Kau terima

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kepadamu aku berdatang sembah
Memohon perlindungan dari segala kejahatan dan kemurkaan
Dari musuh2 yang menikam dari belakang
Dari lidah2 yang tidak bertanggung jawab
Dan lindungilah aku sepertimana Kau melindungi
Org2 yang terdahulu sebelum aku.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Permudahkanlah segala urusan2 ku
Samada urusan dunia ataupun akhirat
Berilah aku cahaya untuk menempuh liku2 kehidupan
Yang terkadang aku sendiri tak terfahamkan

Rabbana atina fiddunya hasanah wafil’a hiroti hasanah
Wakina aza bannar.

Amen.."


Aku menyudahi solat maghribku dgn doa
Yang sepertinya menyentuh perasaanku
Dan meninitiskan air mata
Yang tak biasa tertitis
Kerna bagiku
Jikalau hanya utk cabaran2 dunia
Aku perlu teguh, tabah dan sabar
Sepahit manapun perjalanan hidupku
Adalah takdir tuhan yg perlu aku tempuhi
Jgn di tangisi ia
Sebaliknya tangiskanlah ia kerna menyesali
Dgn dosa2 yg telah aku terlanjurkan semalam

Aku kembali mengatur langkah
Keluar dari bilik solat rumahku
Menyusun kembali buku2 dan barang yang bersepah
Ntah siapa yang menyelerakkan
Tanyaku sendirian..

Sedang asyik aku mengemas
Terpandang aku pd sehelai nota lagi berwarna kuning
di atas meja kaca hadapan TV
terlindung dgn majalah2 yg ada
setelah aku menyusun2 barulah aku menampakkan ia

catatan yg sgt ringkas

‘Minta di kemaskan yach’

Aneh!
Aneh sekali.. aku mendapat nota kedua
Sebelumnya terlekat di dinding akuarium
Juga berwarna kuning..
Dengan tulisan tgn yg hampir sama seperti ini

Aku kembali ke dapur
Ku lekatkan nota sebelumya itu tadi d peti ais
Dan ku ambil
Melihat kesamaan yg ada pd kedua nota itu..

Ya! Hampir sama sekali tulisan dan pena yang di gunakanya
Cuma yg satu ini agak basah kerna terkena titisan air
Dan catatannya tak salah aku...

‘Isikanlah ia kembali’

Agak sukar untuk aku membacanya
Kerna air telah memudarkan tulisan itu

Aku ke bilik air mengangkat akuarium
Agak penuh dgn air yg menitik tadi
Nasib baik akuarium ini besar sederhana
Dapatlah aku mengangkatnya sendirian
Ku letak di atas meja makan
Ku tampal kedua2 nota itu di dinding akuarium

Entah siapa yang menulis nota2 ini
Entah siapa yang membuka sedikit putaran paip
Agar masuk ke dalam akuarium secara perlahan
Agar setibanya aku sampai dirumah kembali
Air tidak melimpah

terkadang
tak terfahamkan dek hati yg kecil
tak terungkapkan dek bibir yang merah
tak terfikir dek otak kiri mahupun kanan
apakah esok kisah hidupku?

merancang kehidupan adalah tuntutan
peta hidup 10 tahun akan dtg perlu ku tuliskan
menjadi panduan untuk perjalanan hidupku
selaras dengan segala impian dan cita²

yang nyata tangan ku masih kaku
otakku membeku
bagaimana mungkin dpt aku menulis ia..



Finding part/s before? here!!

TBiru P-1 TBiru P-2 TBiru P-3 TBiru P-4 TBiru P-5


Monday, December 1, 2008

Sorry my dear..

I'm so sorry my dear..
let u alone down there..
never care 'bout u for 2 days..
only thing 'bout me self..
ride with my fren's dear..
ohh i'm so sorry my dear..

now, i lost u
lost u forever n ever
i know the chance u come back is zero
make a police report like nothing
wat they fellow can do
just do nothing
coz u r gone so far
far far away
never come back

i love u my dear
i miss u my dear
i really sad i lost u my dear
what a nice memory with u
izit i can't to forget
just because 1 mistake i've done to u
just not solexi u up..

damn!! sape yg curik moto aku tu memang nak kene bunuh cincang2 ngan aku..

Friday, November 28, 2008

hapdet

oiyt!!
hapdet la...
bile mo hapdet ni woit!!
*sgt sibuk.. sowey2..

Tuesday, November 25, 2008

wish me!!

Hari nie ari jadik aku..
25 nov 198?
wish me ea..
*wink wink

Monday, November 24, 2008

Menjadi jiwang *wink wink


membaca novel ini..
=P

Sunday, November 23, 2008

Tasik Biru Part-05

Petang yg suram
malam hampir mendatang
tenggelamlah matahari dibawa masa
yg tak kan boleh di putar semula

sedang asyik melayan perasaan
yang aku sendiri tak terfahamkan
aku di sapa seseorang
suara yang ku pasti tidak asing lagi

nyet! ko menung ape kat sini?
dah senja ni ko tak balik ke?
eh!! pak samad rupanya..
terkejut saya.. lain kali bagi la salam dulu
ye la, ko pun satu.. yang termenung sorang2 kat sini apehal?
kebetukan aku nak balik ni, aku perasan ko dari jauh
tu yg aku sapa ko..
pak samad dari mana nie?
ni ha baru balik memancing kat tasik nie..
adela dpt beberape ekor buat mkn mlm..

sambil menunjukkan plastik berisi ikan yg di tangkap

ikan ape tu pak samad?
ntah la, aku pun tak berape pasti ikan ape..
aku tangkap je..
boleh sy tengok pak samad?
nah, tengok la..

aku bukak plastik mengelitik ikan2 itu
seperti minta di lepaskan
aku pasti di antara ikan² itu bukan kamu..

ehm.. besar2 jugak ye pak samad..
mkn besar la pak samad ngan keluarga nanti yek..
haha.. mesti suke punya bini aku tu nanti
baru dia tau laki dia ni terrer memancing..
eh kejap! jaring aku tu nanti esok2 aku ambik la ye..
ko simpan la dulu..
aku jln dulu la nyet..
ok..

hum.. nasib baik kamu tak tertangkap
kalau tak habis la kamu jadik lauk pak samad dan keluarga
aduh.. hari dah gelap, baik aku pulang sekarang.

aku sampai di rumah setelah beberapa minit merempit
phew.. esok keje.. malasnye la hai..
kunci pintu ku buka, mencapai² kotak suis di sebalik pintu untuk menhidupkan lampu
ktak! lampu menyala..
Astaghfirullah.. apehal rumah aku bersepah²

aku mula mengelabah, seluruh pelusuk rumah ku pergi
nyata rumah ku sudah di masuki org..
lantas aku masuk ke bilik tidurku, melihat satu2nya harta berharga bagiku..
aku mencari²
Alhamdulillah.. ianya masih disini..

aku keluar ke ruang tamu kembali..
tv, radio, komputer.. sumenye ade..
cume ps2 je takde.. sebab aku belum beli.. huhu..
dan aku ke dapur
peti es, mesin basuh semuanya ade..
tapi kenapa rumah aku berselerak?
aku dah kemas elok2 rasanya pagi tadi..
pelik!

Azan maghrib berkumandang
menandakan solat maghrib suda tiba
aku berfikiran samada mengemas2 atau bersolat dahulu..

ah, solat la dulu..
kang aku kemas2 terlajak maghrib kang..
lantas aku pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk

tik tik tik
dari jauh kedengaran air menitik
beberapa saat kemudian azan maghrib pun habis di alunkan
lantas, bunyian air menitik semakin laju..
eh, aku tak matikan paip ke tadi
bisik hatiku..

tiba2 bulu tengkuk ku meremang
seruan jantung pun berdegup laju

aduhh..
ape pulak la kali ini..


Finding part/s before?
here!!
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3
TBiru P-4

Friday, November 21, 2008

bowling

Aku dah lama tak men bowling..
rindu seh ngan bola bowling aku yg da lama terperuk..
terasa cam nak men bowling la plak..

Dugaan tuhan

Anak buah aku ditimpa dugaan
shahmizan azlan
terbakar di bahagian muka
skang di hospital besar johor
semuga anak buah ku cepat sembuh
kesian pd akak dan abg ipar aku..
harap byk bersabar

dan

Al-Fatihah
kepada arwah yg baru saja meninggal
ayah dan atuk dlm masa yg dekat..
semuga sabar dan tabah menghadapi dugaan tuhan
kepada Faizal n his beloved's

Thursday, November 20, 2008

seven7seven!

Tag dr eira

1. 7 ciri wanita/lelaki idaman anda.
beragama; hormat my parents; pandai masak sedap2 sampai leh bukak restoran; cumel; pndai amik ati; sabar dengan sikap aku yg tahhapehapetah nie; matang; rasional; bijak

2. 7 wanita/lelaki yang pernah anda minati sepanjang hidup.
byk no sampai 7??

3. 7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang anda minati.
serius sgt byk nak pk kalau asek 7 7 jerk dari tadi..

4. 7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama pasangan anda.
7 lagi.. langit ketujuh kot..

5. 7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan pada pasangan anda.
istimewa?? emm.. taj mahal, tembok cine, pyramid, sphinx, sungai nil, kah kah kah.. amek le.. kalau bole.. =P

6. 7 tajuk lagu yang akan anda nyanyikan untuk pasangan anda.
i'tiraf
sebelum cahaya
unintended
i'm urs
surah2 Al-Quran bile nak tido

7. 7 mangse seterusnya :
sape2 jerk yg rasa nak amek tag nie..

Wednesday, November 19, 2008

kenapa mesti

Tolong lah
keluarkan lah aku dari penjara ku sendiri
terperangkap
tak terluahkan
sesat di penjara yang sendiri ku binakan
sampai bila harus aku begini
aku masih tetap sepi bertemankan jejari besi
yg menghalang dari segala apapun
kini aku melayan perasaan
sbb aku tahu perasaan yg ada dlm diriku harus di mengerti
walau aku biasanya tak ambil peduli
kesian padamu wahai perasaan ku sendiri..
maafkan aku..
kerna aku hanyalah pencinta sepi..

Tuesday, November 18, 2008

hidup perlukan hiburan

Benarkah hidup perlukan hiburan?
aku mahu ketenangan diri..
mahukan sesuatu yg boleh membuatkan ku ketawa
walaupun tak nangis sekarang
tapi tak best sbb skang mcm tade life..
hari2 ~ keje balik keje psp msk2 mkn2 tido
blurr...buring...

*Mari tgk Madagascar II
yeay!!

Monday, November 17, 2008

Tasik Biru Part-04

Daun2 kering berguguran
terbang melayang dibawa angin
menunggu saat bila masa angin tidak membawanya lagi
lalu pasrah turun menyembah bumi

di suatu sudut
batu batuan cantik acuan tersusun rapi
menyusuri satu perjalanan
berbakti untuk setiap makhluk yg melaluinya
termasuk lah aku

saat ku riang tiba2 hilang setibanya aku sampai di sini
daun2 kering dan batuan2 ini seperti memberi erti
erti yg entah kenapa tiba2 harus ku maksudkan
longlai langkah demi langkah
menuju destinasi yg dekat
atau aku tersilap
kerna tertipu di sebalik dekat adalah jauh
jauh... sgt jauh...
yg tak mungkin sampai jika langkah ku begini..

dari jauh terpandang aku tengahan tasik
sejurus terdengar teriakan seseorang

kordi!!!! aku dpt ikan!!!...

uhh, itu suara pak samad.
pak samad berteriak pada pak kordi..
tapi, di mana pak kordi?
ikan apelah yg pak samad kailkan tu?
gembira semacam jek gayanya..

bukan kamu kan yg dikail pak samad?
bisik hati ku...
dup dap dup dap
tiba2 jatung ku berdegup laju
seperti kapal yang mahu perang
kenapa??
kenapa??


*mencari part sebelum?
TBiru P-1
TBiru P-2
TBiru P-3


demmit!

Hari sebelum die melangkah keluar dari opis,
sempat lagi nak marah2 aku..
Dem!!

jum!!

Jum lunch..
lapar lapar lapar...
hehe..

Saturday, November 15, 2008

aku dah gila??

boleh plak taruk PSP kat tepi meja opis.. lol

aku nak belek kjap2 je


eh! ter ON plak..

men kjap ar.. =p

demmit!! skang aku tgh gile men PSP la pulak..
keje byk lagi tak siap nih..
*kali nie tiap2 mlm tido lmbt sbb men PSP la plak.. sengal~..

Friday, November 14, 2008

Cap Ayamz


Hidup Satu Perjuangan

Pernah dulu kudengarkan
Hidup ini perjuangan
Kini pernah kumengerti
Takdir ku di tangan sendiri

Rentak hidup yang kau halakan
Tiada siapa yang menentukan
Semua yang kau hadapi
Pilihan hidupmu sendiri


Pernah dulu kukatakan
Hidup ini pengorbanan
Segala yang kau lalui
Pastinya kau hadapi

Tiap langkah yang kau halakan
Hanya kamu yang menentukan
Tiap detik kau lalui
Pilihan hidupmu sendiri

Hidup satu perjuangan
Hidup penuh pengorbanan
Hidup dengan ketulusan
Kau teruskan

Wednesday, November 12, 2008

Tasik Biru ~ Part 03

"penyet!! oooh penyet!!
yeaa!! kjap kjap.. saya bukak pintu la nie...
ahh ko meneran ke ape kat bank?? aku nyaut tak dengor2..
ish pak samad nie.. saya tgh layan blues la tadi kat stor blakang umah tu ha..
pak samad ni pun, jgn la panggil saya penyet.. kang jiran2 dengar segan plak saya..
alah, dah memang ko ngan si penyet tu lebih kurang same je kan?..
ish pak samad nie.. jauh panggang dari api la.. die mengong2, saya ade mengong2 cam die ker?
dah la dah la, aku pun nak cepat nie.. mane jaring yang aku suruh ko jahitkan tu? janji arini kan siap?
eh pak samad nie, jemput2 la naik kerumah dulu minum2 kopi..
alah tak payah la nyet, aku nak cepat nih. kordi dah tunggu aku kat tasik nun..
yela yela, jap saya pegi amek jaring tu yea.."


lantas aku bangun dari duduk ku mengambil jaring yang telah pun aku siapkan semalam..
pak samad ni pagi2 lagi da collect jaring die nie..
nasib baik la aku sempat siapkan semalam..

"nah ni dia jaring pak samad..

duuhh!! mana aja pegi si pak mad nih?
tadi kemain lagi nak jaringnya ni...
pak samad!!!"

sengal btolla org tua nie..

aku turun rumah pergi mencari2 di sekitar rumah ku kalau2 pak samad ade..
tadi nak cepat sgt, nie aku dah bawakkan ilang plak die nie.. bebel ku sendirian..
dalam bebelan ku tetiba aku terpandang satu bayangan samar2 dari jauh tak sampai 10~20meter..
maklumlah mataku sudah rabun sedikit..
makin lama makhluk itu makin menghampiriku..

kicauan burung pagi yg biasanya mengenakkan cuping telinga tiba2 terhenti..
ayam2 berkejaran bermain sama seperti diam terkaku..
kata org.. malaikat lalu..
tapi aku perasan makhluk itu..
takkan aku boleh nampak malaikat kot?
tapi makhluk ni gangster semacam.. jin ke?

nyet!! nyet!! oi!!
oi!! ape ko meraban tgk aku tak kelip2 ni nyet??!
astaghfirullah.. mak jah upenye..
saya igt sape la tadi.. saspen betul la mak jah nie..
ahh ko memang camtu nyet.. mengong sikit..
takde, aku cari laki aku..
ade ko nampak si samad tu? pagi2 ilang.. aku ajak g soping komplek jek ilang..
tak gune punye laki..
err...
ape yg ko ter err err nih? ko ade nampak ke tak si samad tu?
err, saya pun tgh tunggu dia la nie.. die kata nak amek jaring nie ha..
aku dah agak dah, melilau ke tempat len org tua nie..
dah la.. aku balik la nyet..

aduhh!! nape le sume org dah mule panggil aku nyet or penyet nie..
kompius aku.. aku bukan penyet la...
mak jah kata aku mengong? mengong ke aku..
duuuhh..

patutla pak samad tiba2 ilang..
sekali bini die muncul daa..
pak samad pak samad...

aku naik ke rumah dan sidaikan jaring..
pintu depan ku kunci..
aku kembali di stor blakang rumah ku..
sambil memerhatikan akuarium yg agak pelik tu..
kelmarin balik keje dah lewat malam..
aku sempat angkat dan taruk di stor jek akuarium ni..
harini, aku cuti kerja..
niat dlm hati ingin mencari jawapan daripada akuarium ni..
petang karang barula aku ke tasik biru..

ku belek2 akuarium..
siapa pulak la yang taruknye kat anjung rumah aku yach?
sudah usang pulak..
berhabuk2, labah2 menyarang lagi di setiap sudut..
pelik..

tgh asyik aku membelek akuarium itu tiba-tiba terfikir sejenak..
eh! pak samad kata nak pegi tasik berjumpa pak kordi?
tasik biru ke?
jaring? nak tangkap ikan kat situ ke?
aduuhh... ikan~ ko semunyik ye dalam2..
jgn sampai tertangkap dek pak samad ok...


*mencari part sebelum?
TBiru P-1

TBiru P-2


Tuesday, November 11, 2008

wa taiko ma!!


Gile best uncle nie taruk senbod camni kat blakan kete..
korang tanak taruk macam nie gak ke?
baru la taiko ma!! =P
*picture taken at sumwhere i went yesterday..

Monday, November 10, 2008

jum!!

jum karoke..
aku tade geng..
jum la kalau nak join mlm nie..
ole2 ss18..

Saturday, November 8, 2008

kui kui kui



Tagging berupa award..
huhu, nak kate terlajak perahu boleh undur, terlajak bace kene tag..
kui kui..

aku di tag oleh ninja
(sebab die berpakaian spt ninja turtle)



tgk tuh.. aku tgh bace blog die latu.. dgn secare otomatis kene amek gambor ondespot..
gambar cani boleh kan?? ekeke...


1.Take a recent picture of yourself or take a picture of yourself right now.
2. Don't change your clothes, don't fix your hair... just take a picture.
3. Post that picture with NO editing.
4. Post these instruction with your picture.
5. Tag 10 people to do this.

dan aku mahu mengetag lu, lu, dan lu jugak.. *ade sape2 name lulu ker?
8.lia