Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, December 10, 2009

Aril - Menatap Matamu

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti

Andaikan kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Ku ingin dirimu turut merasa
Rasa rindu untuk menatap matamu
Menatap matamu

Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap
Jika kau sudi menemaniku
Takkanku lepas walau sedetik pun

Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Ku ingin dirimu turut merasa
Rasa rindu 'tuk menatap matamu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Ku ingin dirimu turut merasa
Rasa rindu 'tuk menatap matamu

Andaikan kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu
Andaikan kau dan aku bersatu
Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia
Ku ingin dirimu turut merasa
Rasa rindu 'tuk menatap matamu

bila kekasiih merajuk.

Bila kekasih mula merajuk
Bagaimanakah dapat ku pujuk
Hebatnya cinta banyak dugaannya
Kau tak percaya yang aku setia
Bukan niatku bermesra dengannya
Kerna ianya teman lama..

Bila kekasih mula berpaling
Tak perlu lagi bertentang mata
Ucapan sekian lama untuknya
Dapat menunduk setiap bicara
Kerna cintaku hanya untukmu
Hanya untukmu

Jangan dipertaruhkan cinta dan perasaan
Sehingga hatimu terluka
Padaku kaulah insan
Senyumanmu penawar jiwa

Kekasihku... Lupakanlah...
Usah biarkan aku sengsara..


p/s : my dear ku yang bucuk..please..don't do like this again..it's only joke..
my dear..aku x reti pujuk kamu..aku xboleh tengok kamu bersedih.. aku xboleh tengok kamu merajuk begini..aku susah hati bile situasi ini terjadi..please sayang..tengok..sampai sekarang pun aku belum mampu lelapkan mata..kerana kamu yang sedang merajuk di sinun..sayang..agak2..dalam sehari bape kali sayang kene majuk ek?ade kuota untuk majuk ek?huhu..syuhhhhhh...dah2...jangan majuk2 lagi ye..jgn cakap bukan2 lagi..dah2...mari aku dodoikan kamu yer..mau?mau la ye...sayang kamu..

Tuesday, November 24, 2009

Tasik Biru - End of story ???


Suprise!!!

Tasik Biru is almost ended
sorry for long time not updating this Tasik Biru
Quite busy skung nie (erk... alasan neh) ekekeke
Nevermind..
After this, i will post the last episodes of Tasik Biru in one buck shot!!
bacalah sampai muntah.. ekekeke..
this is one of the paragraph..



SULIT

...............

Aku menangis gembira dipelukan ibu

bagai seorang budak yang di peluk erat ibu
penuh dgn kasih dan syg
padahal aku sudah besar panjang
aku tetap merasakan sygnya ibuku padaku
tak pernah berubah
tak pernah hilang
walau sedikit pun


...End of The Story...
Tasik Biru Part - ??

SULIT


See yach (^^,)v



Monday, November 23, 2009

oRaNg BiLanG..

Kek ini telah di godam...pic ni xde kene mengena dgn title di atas..


'Kamu bilang padaku bahwa kamu benar sayang
Kau bilang aku kau akan selalu sayang
Dan kamu bilang aku cinta kamu sayang
Kamu bilang padaku bahwa kamu benar cinta
Kau bilang aku kau akan selalu cinta
Dan kamu bilang aku sayang kamu cinta'


nota kaki penuh cagu :

yank..
xde hadiah semahal cintamu walau berjuta2 berlian diletakkan di sebelahku..
xde hadiah seindah kasihmu yang pernah ku miliki sepanjang hidupku..
thanks yank di atas segala2nya..

Wednesday, November 18, 2009

KehidupaN

habuk!

ya! ini blog sgt berhabuk
sgt bersawang2 dengan sawang2an yg ntah dari mane dtg nye
tu ar
da lama sangat rasanya tak bersihkan sawang2 di blog ku nie
aduh..
saat2 busy study sudah pun menghilang
exam dah habes
project, asignment, presentation sume dah setel
pheuw!

tapi, ade satu bende yg tak akan habes
keje!
ya! keje aku nih!
hari2 kerje mcm nak mati pun bukan boleh habes bang oi...
hahaha..
KPI oh KPI..
tiap2 bulan pun kene submit
'ur kpi ardy ok ka?'
'how ur kpi?'
'sory bos, not ready yet la'
hahaha, ntah bile nak readynye aku pun talak tau lo..

skang hidupku sudah berubah
dari semalam yg lain arini yg lain
mestilah lain
semalam 17/11 arini 18/11
hahaha
bukan itu maksud aku
skang nie, bulan sebelas nie, aku kene keje malam
adeh!!
terpaksa lah aku menukar cara kehidupan utk sebulan
malam berjaga, siang menidur
opss bukan meniduri oke!!
hurm..
pening siot kepala bile tido siang
sungguh tak biasa aku..

KPI oh KPI.. adus boring siot bile pk pasal KPI yg nak kene submit neh..
khamis neh aku kene present ke kat saujana?
dah tu, sape nak standby kat p2 mlm tuh?
ko pk la sendiri...

Wednesday, November 4, 2009

Geburtstag

Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag meiner geliebten Frau, meine Liebe nur für dich, ich will dich nie vergessen, werden Sie in meinem Herzen und in Ewigkeit. Mai ur Wunsch in Erfüllung gehen und wir werden immer zusammen bis zum Ende

Saturday, October 24, 2009

ExaM

Bloody damn exam paper is comin
bless me God
pray 4 me my friend
forgive me if i do wrong

Human Being~

Human is not perfect
if u not perfect, i also not perfect
if u do wrong, i also do wrong
manusia tidak boleh lari dari kesilapan
dari kesilapan itulah mereka akan belajar
belajar untuk tidak melakukannya lagi,
atau belajar untuk terus melakukannya lagi
mungkin kerana seronok dan menikmati kesalahan itu
melayani perasaan untuk terus melakukan kesalahan
walaupun mereka tahu itu adalah kesalahan..
perlukah aku menujukan ayat ini pada mereka?
siapakah mereka?
aku juga tak tahu siapa mereka..
kau juga tak tahu siapa mereka?
jadi, ayat ini ditujukan pada kita..
ya! kita! kau yg sedang baca blog ini,
dan aku yg pd waktu dan ketika ini sedang menaip keyboard.
dan aku tau bahawa kau sedang baca blog ini..
So, kalau kita rasa kita sudah tidak melakukan kesalahan lagi
bagus lah..
tapi bila tetiba kita rasa nak terfikir untuk melakukan kesalahan lagi,
cube2 lah elakkan,
dan kalau kita dah melakukan kesalahan lagi,
tidak baguslah tu namanya..

kau baca blog ini??
so ini blog memang untuk kau baca..
hahaha~


Saturday, October 17, 2009

marah!!!

Damn!

that the word suitable for this moment.

hey u!!
go to hell with ur bloddy ass hole.
i dun like u
i dun like ur attitude
i dun care what u wanna do
but dun busy body with my lifestyle
u r my mother ka?
u r my father ka?
bodo! aku benci ko
bodo! aku dah tak tahan dengan peragai ko!
biar la ape aku nak buat
ape pasal pulak ko nak menyebok urusan aku?
aku ade kacau periuk nasik ko ke?
aku ade sepak anak anjing yg ko bele ke?
bodo!
ape yg berlaku skang ni semua sebab ko bongok!!!!
semuanya tak masuk akal
biar aku mampos baru senang agaknya..
takde sape nak menyebok hal aku lagi
damn!!

Friday, October 16, 2009

rindu kamu..B

sayang..ni syg hapdate tanpa pengetahuan sayang tau..huhu..ade orang marah tak kalau syg hapdate nih?


2 minggu lagi nak exam kan?belaja tau..jangan malas2..kalau pass exam ni,syg banje makan kat PELITA lagi..hehehhee..

bezday sayang pun dah nak dekat kan..nak adiah ape?alaa...tak payah adiah la ye...kad pun bole kan?nanti syg buat kad dari manila kad..spesel punye untuk B..hehhe..

okla..jangan nakal2...gud luck for ur exam..tata titi tutu...

peluk cium dari AQ yang comel...NY..

Friday, October 2, 2009

Aku yg hina

Tuhan..
Aku insan yg lemah lagi hina, tiada berdaya melawan takdir-Mu
Tiba aku lelah dengan takdir dan dugaan-Mu,
Berilah aku nafas untuk teruskan kehidupan..
Hanya pada-Mu aku berserah..
Ameen..

Saturday, September 26, 2009

Teratak Hijau ~ Part 01

[GERIMIS]

Pagi itu gerimis masih lagi tak berhenti
apek tua dengan hanya bertopi sawah mengayuh basikal tuanya pergi mencari rezeki
Aku duduk di hadapan rumah ni melihat kehebetanNYA menurun kan hujan dan memberhentikan hujan

aku masih teringatkan pada masa tu umur aku lebih kurang 4 tahun
aku menurut kata emak dan abah untuk berpindah ke rumah abg acit
yang agak jauh dari mereka berdua..aku tidak tahu apa sebabnya aku mengikut abg acit
abg acit merupakan abang aku yang sulung
aku hanya pulang ke rumah itu apabila abg acit tidak bekerja
itu pun hanya sebulan 3 kali atau kurang
aku berada di bawah jagaan abg acit sehingga aku berumur 12 tahun

namun selepas tamat sekolah rendah aku di masuk kan ke sekolah berasrama
aku hanya balik ke rumah itu bila ada cuti perayaan sahaja
pada masa tu aku kecil lagi dan fikiran aku masih lagi terlalu muda
apa yang aku tahu
Cuma belajar besungguh-sungguh
kerana itu pesan emak dan abah

tetapi.. tiap kali hari minggu ibu bapa datang untuk melawat anak mereka
namun aku hanya duduk di bilik
kerana ibu bapa aku tak dapat nak melawat aku seperti ibu bapa kawan ku yang lain

”kenapa mak ngan abah tak datang ek?” bisik hati aku..
aku masih lagi dalam tanda tanya sehingga lah aku berumur 15tahun
pada tahun tu aku masih lagi di asrama,aku semakin lupa akan pesan emak dan abah
aku dah mula berfikiran agresif

aku agak nakal ketika itu dan
aku adalah antara pelajar yang mempunyai rekod disiplin
aku tidak tahu apa puncanya
aku jadi seperti ini mungkin kah aku kurang kasih sayang dari emak dan abah?
Yang selama ini aku hanya duduk di bilik
tanpa kehadiran emak dan abah pada hari minggu
seperti kawan-kawan yang lain?

hari tu adalah hari yang telah menjadi permulaan sejarah buruk bagi ku..

Wednesday, September 23, 2009

Aidilfitri

Selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir batin

uploading my family takbir raya..




Wednesday, September 16, 2009

When ur son crying

When son was born
he will crying
always crying
because of he can't talking
he don't know how to blaming
and he just crying

when son was kids
he try to not crying
parents said son must be though
can't crying
because of son will become a man

when son was young
he forget about crying
he don't know how to crying
even got hard situation
son going though
and would not crying

parents are so happy
when them look their son become a man
become a though man
whos are ability to face anything
without crying
without sadness

if you are that son
did you doing well
maybe you doing very well
very very well
you become a man that your parent want

but, someday..
you will cry
crying the sadness that you can't stop ur cry
when that day come
dont' worry my son
they have a forgive for your cry


aku takkan dpt menahan air mataku
saat aku memohon ampun dan maaf
pada kedua ibu bapa ku di hari raya
saat itu lah juga bercucuran air mata

mak, abah
sempena hari raya aidilfitri yang penuh kebesaran ini
ampunkanlah segala dosa2 eiman..
dari eiman kecik sampai eiman beso..
halalkan makan minum eiman..
yang sengaja ambil atau tak sengaja ambil,
segala hak2 mak, abah..
eiman mintak halal dunia akhirat..
doakan eiman dapat mengharungi
liku2 kehidupan di dunia mahupun akhirat dengan tabah, tenang, redha dan sabar..

selamat hari raya maaf zahir batin mak, abah..

Sunday, September 13, 2009

sunday

when no more sunday in my life

apelah dengan kehidupan sebegini
kadang2 aku terasa cam sengal2 pun ade
ari2 yang mendatang tak terasakan pun ia berlalu
isnin kames ahad sabtu
hadoi la.. kadang2 terase penat gak keje then wat part time blaja nih
pagi2 gi keje, petang2 kang dah rushing2 nak g klas plak
sampai la malam jam 10~11
penat weh..
tambahan lagi ade plak keje2 yang terpaksa di bawak balik umah
kene siapkan, isnin ade perodua audit untuk kintarome ngan spot/robot welding area
mampuih la aku..
tambahan lagi, hari ini iaitu ahad, aku ade kelas ganti 9~1ptg dan 2~5ptg.. what the hek!!
lu pikir hari ahad boleh lepak2 dok umah tengok katun dari pagi sampai petang canel 9 sambil makan jajan kah?
tak bole meh..
thats what we call when no meaning of the day named SUNDAY!..
nak kate mcm org gile pun tak jugak
org gile tu lagi best bleh lepak2 takkyah gi keje gi belajau
cukup masa syahid pastu masuk syurga..
mahukah jadik org gila??
hahaha~ kepala otak ku sudah bengong...

ade sape2 rasa nak berbuka pose ngan aku ptg nih?
jum la aku banje.. =p

Friday, September 11, 2009

New Karya

On requested,
I would like to introduce new author for the new karya!!

Teratak Hijau




*Pic: Teratak Hijau author ~ Mr. Jalot


This Karya will be Coming Soon!!!

Wednesday, September 9, 2009

bodban


walaweh~
bodbanku kaler pink!
limited edition ma..
pandai jek org kedai tuh soh aku amek pink kaler..
xpe, die pun kate pink pun ok!
clecom bodban tidak mcm macsis bodban yg lembab itu ok!

Friday, September 4, 2009

Kenangan Kelmarin

Wahai Tuhanku tak layak ke syurga-Mu
Namun tak pula, aku sanggup keneraka-Mu
Ampunkan dosaku terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkaulah pengampun
Dosa dosa besar

Perasaan dulu mengait2 kembali
Datang tanpa di duga dan di paksa
Kembali menggamit benak di kepala
Walau kini berlainan ragam dan cara
Bermain dengan perasaan
Kadang sangat menyakitkan
Walau ade sedikit kenikmatan
Padahal dulu ku tahu akibatnya
Yang masih terasa walau betahun lamanya
Kenapa aku harus berdegil
Kelak merana diri sendiri
Tiada siapa kan ambil peduli

Ya Allah, kuatkanlah hatiku
tabahkan hatiku dalam mengharungi
segala rintangan kehidupan
yang sgt menyakitkan ini..

Thursday, September 3, 2009

Tasik Biru ~ Part 16

MENCARI HARAPAN YG TIADA

Dingin malam tak ku terasakan
Saat angin bertiup kencang di luar
Cuba menyelinap masuk ke isi rumah
Melalui celah2 dinding papan rumah
Sedikit sebanyak terasa dingin seharusnya
Namun aku tak terasakan ia
Fikiran ku sudah melayang jauh
Tak hirau lagi dengan persekitaran

Kadang2 kelakar bila difikirkan
Tapi tiada apa yang aku tertawakan
Kelakar apakah itu?
Kadang kita tak langsung mengatakan sesuatu itu kelakar
Tapi apakah benar ia kelakar?

Hurm, perkara2 sebeginilah yang buat kepala otak aku serabut
Ya! Serabut..
Kenapa ia harus berlaku pada aku?
Adakah org lain yang senasib dengan aku?
Ya Allah, ampunilah hamba-Mu ini
Yang kadang terlupa ucapkan syukur pada-Mu
Yang kadang tiada terima apa jua takdir-Mu
Ampunkanlah aku Ya Allah..

Takdir itu semuanya di tangan tuhan
Tiada apa yang kita boleh ubah semula
Segala apa yang terjadi pada kita
Segala apa yang terjadi pada aku
Ya! Pada aku..
Terimalah seadanya..

Sesekali teringat pasal petang tadi

Anak cari siapa?
Err, makcik.. benarkah ini rumah eizany?
Eizany? Siapa eizany? Makcik x penah dengar nama tu
Rumah ni dah lebih 3 bulan ditinggalkan
Sekeluarga keluar
Katanya pergi ke luar negara
Suaminya bernama mohamad
Isterinya bernama Zanida
Nak kata anaknya nama eizany
Rasanya mereka belum punya anak..
Mungkin kau salah rumah tak..

Jelas makcik sebelah rumah itu

Takpelah makcik
Terima kasih yea…

Saat aku mahu balik
Dengar jeritan suara

Org dah kahwin baru kau nak cari ke! ~
Di akhiri sedikit gelakan

Aku toleh kebelakang suara itu datang dari suami makcik itu mungkin
Dia pun bersahaja kata tanpa menoleh kearahku

Hurm..
Andai aku punya kesempatan
Ingin sekali kembali ke masa silam
tapi itu mustahil!
Berlaku tetap berlaku

Ya! Sedar tak sedar bulan ramadhan dtg lagi
Saat aku merayakan Aidilfitri nanti
Yg mungkin tiada seindah yang lain
Bersama keluarga tercinta
Bersama insan tersayang
Itu aku harus terima
Tuhan itu menguji umat2nya dengan berbagai cara.
Coretan ayah habis sudah ku baca
Ayah seorang ustaz bebas
Ilmuan ugama penuh didada
Apa yang ayah coretkan untukku
Mungkin tak sampai 1/8 dari ilmunya
Namun aku sedikit sebanyak jua memahami
Apa yang tersurat dan tersirat di dalamnya
Terima kasih ayah..

Saling tak tumpah coretan ayah dengan kata2 pakcik yang aku jumpa 2 hari lepas

Tabah, tenang, redha dan sabar..

Ayah, ibu…
Dengarlah rintihan anakmu
Andai satu hari raya tiada dapat kita bersama
Maafkanlah namie..


Adaduhaisnunamislualfatlikulliwajtinafihimbimasabathwayaadahunusuhukazalfanakwakaunuhunubasilanjalalanak



Saturday, August 29, 2009

Tasik Biru ~ Part 15

KELIBAT AYAH

Senja kala ia dtg
mengalih tugas sang mentari siang
untuk ia yang menanti purnama
dtg setia di waktunya

keheningan senja di serikan
irama cengkerik bersahaja
dan siulan selamba si burung-burung
sebagai tadbir penutup siang

di kala itulah jua aku yg masih terkial2
entah ape yang aku belek2 kan
pada motor usang yg berkhidmat padaku ini
tiba2 meragam

ade masalah ke nak?

terperanjat beruk aku
seorang pakcik yang agak berumur,
berkopiah dan berjubah putih,
dengan janggut yang agak panjang
paras rupa seperti ustaz ataupun ulamak
tiba2 muncul betul2 di sebelah motorku..

err.. ha'ah, motor ni... takmo hidup pulak....

berderau darahku, entah bila masa pulak pakcik nie ade kat sini..
perasan aku mcm takde sape2 lalu lalang kat kawasan ni waktu2 begini..

mari pakcik tolong tengok2kan..
Nah, kamu tolong pegangkan tasbih pakcik ni dulu..
err... ok..

aku pun letakkan tasbih itu dipoket kemejaku
dan selang beberapa minit

ok, cube kamu start..
brruuuew...

eh! sudah hidup..
macam mana pakcik buat?

Allah yang maha berkuasa
pakcik hanya perantara untuk kehendak Tuhan
dan ape yang kita lakukan semua adalah dengan izin tuhan

kamu nazmie anak kepada zaimie mohamad bukan?

yer.. ye saya..

Anak... tabah, tenang, redha dan sabarlah dengan apa jua dugaan daripada tuhan..
sesungguhnya, Allah maha berkuasa untuk meng-iyakan dan menidakkan sesuatu..
dekatkanlah diri kamu dengan Allah, dan sentiasa lah berdoa kepada-Nya agar di permudahkan segala kekusutan di benak fikiran kamu.. ingatlah, setiap ape yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya yang kita sendiri tak terfikirkan..
dan ingat, tabah,tenang,redha dan sabar itulah kuncinya..
baiklah.. pakcik perlu beransur dulu, dah nak masuk waktu maghrib nie..

errm.. terima kasih pakcik..

Assalamualaikum..

Waalaikumsalam..

salam pakcik itu ku jawab
aku seperti terkedu
dengan persoalan2 yang bermain di fikiran..
siapa pakcik itu?
tahu pulak namaku?
wajah dan suara pakcik itu seperti pernah ku kenal sewaktu ketika dahulu.
namun, aku tetap terkaku tanpa sebarang reaksi utk bertanya padanya
sedang pakcik itu beransur pergi
selang beberapa saat
bayangnya tidak lagi aku perasankan
disebabkan senja yang semakin gelap

tanpa berfikir panjang
aku cuba memecut
dengan harapan dapat mengejar pakcik itu
tapi, motorku ini seperti tidak mengizinkan
seperti mahu mati kembali enjinnya
di saat aku memulas minyak berlebihan
Uhh!.. terus aku menghentikan niat
jgn tiba2 mati semula sudah..

lalu aku bersahaja memandu perlahan
dengan harapan sampai rumahku tanpa sebarang masalah
dan aku rasa aku terlupa sesuatu...
ya! tasbih pakcik itu masih dipoket ku!.

See u in the next episodes

And dont forget to vote at the TASIK BIRU OK~KO (position: right)
Thanks for ur support..

Thursday, August 27, 2009

benci awk!

Pagi
sy: sy benci awk
awk: serius?
sy: ye la! kalau sy syg awk skang pun, bukannye sy dpt miliki awk,
sy da bertekad untuk lupakan awk
awk: owh, sampai begitu sekali? erm.. ok..

Petang
sy: sy syg awk
awk: eh, bukan kate tadi awk benci sy?
sy: ....
awk: sy tau awk tak reti nak benci sy..
sy: Tadi belum buke, memang la aku benci ko, sekarang da buke mestila kene syg2 ko..

*kcik2... hisap².... feuww~ =P

owh! ROKOK!! dugaan betul la time2 pose ni..
adeh!


Saturday, August 22, 2009

Harapan Ramadhan

Ku mengharap kan Ramadhan kali ini penuh makna
agar dapat ku lalui dengan sempurna

selangkah demi selangkah
masa yang pantas berlalu
hingga tak terasa
berada lagi di bulan Ramadhan

sebulan ramadhan
membawa seribu pengertian
yang kita sendiri warnakan ia
hitam, putih, merah atau sebagainya.

kesedaran itu datang
kekuatan ibadah itu tiba
bila kembalinya bulan Ramadhan

"Ya Allah,
Jauhkanlah aku dari segala kemungkaran
dan segala kejahatan.
dan andai suatu ujian datang dari-Mu,
tabahkanlah aku untuk menghadapinya
dan berikanlah aku kekuatan dan kesihatan
untuk aku menjalani ibadah dengan sempurna

Ya Allah, aku bersyukur pada-Mu

kedatangan Ramadhan
membawa seribu arti bagiku"


Salam Ramadhan Al-Mubarak
kepada semua teman2 dan taulan
maaf zahir dan batin
semuga kita semua dpt menjalani ibdah puasa dgn sempurna..

Saturday, August 15, 2009

where it gone?

Aku tade mud
tade spirit
keje mahupun study
2-2 skang nie aku tade mud
sebab kepale otak aku sgt serabut!!!
keje melambak test berturut2 asgment x abes2..
dem!

tolon kembalikan mud aku
=(

Wednesday, August 12, 2009

Tasik Biru ~ Part 14

KEKASIH HATI

Kasih,
Saat lama aku merinduimu,
Merasakan kau jauh di sudut hatiku,
Entah kemana hatiku kau bawa pergi,
Dan entah kenapa
Perasaan itu benar2 berlaku tika ini

Kini kau pergi
Pergi dengan khayalan kau sendiri
Tinggalkan aku sendirian
Tanpa teman
Tanpa kasih dan sayang
Cuma bertemankan air mata

Kasih,
Dengarlah luahan isi hatiku
Andai kau masih mencintai aku
Bangun lah, dan katakanlah
Bahwa kau masih mencintai aku

Kini genap setahun
aku masih tetap menunggu mu
Bertemankan tangisan
Mengharap kau sedar dari koma mu
Kasih, andai aku tiada sanggup lagi
Bukan bermakna aku cuba menjauhi kau
Aku pergi untuk tenangkan jiwa
Tenangkan perasaan ku

Kasih,
Andai pun aku tahu segala perjalanan hidupmu
Takkan ku teragak untuk menyimpan segala kisah buruk mu
Bagiku setiap manusia melakukan kesilapan
Sebesar manapun kesalahan mu
Aku bukanlah berhak untuk menilai dirimu
Apa yang perlu aku simpan hanyalah
Lafaz cintamu terhadapku

Andai tuhan beri kesempatan
Untuk kau membaca nota ku ini
Dan andai juga saat dan tika kau bacakan nota ini
Aku tiada disisi mu
Dan mungkin tiada di kampung ini,
Bermakna aku telah pergi
Pergi meninggalkan kenangan abadi ku
Bersama mu
Apa yang aku bawakan adalah
Lafaz cinta yang kau berikan dulu

Kasih,
Cinta ku padamu takkan pudar
Entah mengapa
Aku juga tidak mengertikan ia
Benar lah kata org,
Cinta itu buta
Tapi andai satu masa
Cinta di hatiku ini kian hilang
Maafkanlah aku
Aku juga insan biasa
Yang punya cacat celanya
Tiada sesempurna yang maha kuasa
Dan mungkin pada ketika itu
Aku sudah berputuus asa
Dengan menanti kembalinya
haruman cinta darimu.
Maafkan lah aku waktu itu.

Kekasih mu,
Eizany



Pak samad, siapa eizany?
Owh, dia kawan baik kau.
Dulu masa kau kecik2, ramai anak2 gadis kampung yang minat dengan kau
Tapi aku perasan dengan ezany lah kau paling rapat
Tak boleh nak lekang.
Pergi sekolah bersama,
Pergi mengaji bersama.

Tapi bila dah besar aku tengok kau kurang rapat dengan dia
Entah kenapa pun aku tak ambil periksa la
Tapi banyak2 gadis kampung yg kenal kau
Dia sorang ajelah yang rajin temankan kau kat hospital tuh


Kat mana dia sekarang pak samad?
Ah, itu yang aku tak berape reti nak jawab
Dekat 3~4 bulan nie aku tak perasan pulak dia
Ada yang kata keluar Bandar
Ada jugak yang kata keluar Negara
Entah mane betul aku pun tak pasti.


Owh, takpelah kalau mcm tu.


Aku kembali membelek diari
Catatan dari ayah.
Bersimpul2 ayat yang ayah tulis nie
Penuh dengan ayat2 al-quran mungkin
Berserta makna2 dan mungkin amalannya.
Aku tengok sekali imbas shj
Memandangkan sudah lama aku melepak kat umah pak samad
Pak samad entah berapa rokok daun dah di isapnya

Saya balik dulu lah yea pak samad
Esok saya datang lagi
Eah, awal bebenor kau nak balik
Biasa bukan nak maghrib baru kau nak gerak balik ke.
Erm.. takpe la pak samad, saya nak ambil angin sekejap kat tasik
Okay lah, kang jangan melilau kemana pulak
Dekat nak maghrib jgn melepak lagi kat tasik tu
Takut ape2 lagi jadi kat kau nanti kang, susah aku..

Saje aku mencari alasan
Sedangkan aku ingin melihat2 rumah si ezany tu
Pak samad kata dekat simpag tiga pintu masuk kampung nie.
Dengan selambe aku menghidupkan enjin moto ku
Melambai tangan pada pak samad
Aku pun pergi..

Tak sempat 10 minit pun aku menunggang moto ku
Tetiba meragam plak moto nie
Ah sudah!
Apehal plak nie..
Jgn macam2 sudah..


*sorry for late update

this chapter oledi write in my lappy

just today dats i can curi2 surf internet

but, i promise that this Tasik Biru will still continue till the end of the story.

And dont forget to vote at the TASIK BIRU OK~KO (position: right)

Thanks for ur support..

Monday, July 27, 2009

Donation!

Please donate!!
Hahahaha~
just kiddin
this semester take 5 subject
3 final exam
2 no final exam
may god bless me..
pray for me all my beloved friends
TQ~

Wednesday, July 22, 2009

No En3!!

no entry!!
bermaksud bukan tokleh masuk
tapi hanyalah no entry..
ye la no entry la
no entry maksud tiada post ape2 untuk kali nie..
hahaha...

~aku yg dah biol~
lalalala~

Tuesday, July 14, 2009

eRK!

eRK!
kELAS dA sTART kE??
aDUHAI...
~_~

Tuesday, July 7, 2009

When..

When sunrise going up
I was wondering if I can't open my eyes
when I was open my eyes
I was wondering if I can't wake up
to take a shower
to brush my teeth
and going to work as usual

when sunset make me tired
I was wondering when I can go back home
when i go back home
I was wondering is it can I sleep
with soft bed and pillow
with sweet dreaming her

when today coming tomorrow
I was wondering if I can't live for tomorrow
when love coming today
I was wondering if is it still have for tomorrow
still have for the day after tomorrow
still have for forever n ever

when we was born
love is also born
love is always have
love is never ending
if we can't see it
it is still have
forever and ever
although..
when I already lost you..


*my new karya.. bole ka?

Friday, July 3, 2009

Move Out!

Yeah!!
I move out oledy
move out from my current house yesterday and move in NEW house.. wuuuuu!!
ehehe..

ekceli, not seriously new house la.. ekeke, juz new used rent house.. eheh..
ok wat, better la.. last time flat ma, n now terrace lo.. ok kan??

penat gile babeng!
serius byk gile barang2 aku upenye yg nak kene angkut..
tah bape trip aku angkat.. dem!

wuuuuu!!
welcome NEW house, bubye old house.. x memasal umah tu jadi umah yg da old!
ekeke..

bye!

*pinDah umah pun nak cite ke?? LOL =P

Friday, June 26, 2009

sape mau ikut??

Pengumuman!!!
This weekend aku dan rakan mau gi berehat a.k.a berkelah..

Lokasi : Air Terjun Chamang, Pahang
1st Check Point : Shah Alam, Seksyen 7
2nd Check Point : Serdang
Tarikh/Masa : 27 Jun 2009 (sabtu nie) jam 8~9.00 malam (yeah! kita gerak malam ~cool )
Transport : 2 bijik kereta, still 3 kosong. (kalau lebih boleh di pertimbangkan penambahan kereta)
Bayaran : RM 30.00 Shj (makan minum tido transport tanggung berak cangkung)
Aktiviti : 8~9.00 mlm gerak dari Shah Alam -> serdang -> chamang (+/- 12.00mlm) -> setting kemah, lampu -> BBQ -> Games -> tido (+/- 3~4.00 a.m) -> wake up, mandi-manda, 12.30pm go back, lunch otw balik..

Interested?
msg me k.. =)

rite now confirm
aku
amin
arip
pejal
fara

Saturday, June 13, 2009

kompeni trip

I just went to company trip yesterday.. not bad n quite ok. actually not call company trip la, we call it team building, but maybe should be body building [said my boss].. hoho, very tired oledy now lo.. baru jak sampai opis nie.. bye2 ar, i must go back n get some rest #-)

Monday, June 1, 2009

Minta Izin

Izinkan aku untuk berehat seketika..
Pheuw~

Saturday, May 23, 2009

Perasaan

Andai kau tahu
saat dan ketika ini
masa dan waktu ini
aku sgt merindui kamu

sadarkan aku tuhan
dia bukan milikku....

Monday, May 11, 2009

PakeJ

Exam 30/4/09
»» Bloody damn shit with question paper for this semester. Quite hard to answer it lo.
Hopely i will pass all the paper.. Pheuw..

Labour Day 1/5/09
»» Selamat hari perkerja untuk semua org yg berkerja
Kalau2 pun korang terpaksa bekerja pada hari tu, redha je la ye ek..
And time cuti2 ni aku balik kampung, jumpe mak abah.
Lame rasenye aku tak balik kampung.. Last aku balik pun mase raya tauh lepas.. =P

Welcome to API 4/5/09
»» Suppously korang2 sume dah tau aku dah berenti keje.
And then aku dah pun menjadi warga Anshin Precision Industries (API)
Quite Ok lo ngan kerje baru.. Environment baru.. Take a advance carrier lo.. huhu

Take a Rest 9/5/09
»» Seperti biasa yg tak berape biasa sgt la, aku dan kengkawan PLK akan pergi berkelah or
berkamping or ber BBQ..
So destinasi kitorang kali nie adelah Air Terjun Chamang..
Serius best tempatnya.. facilities pun quite Ok.. Tapak perkemahan pun besar.
Aku bertolak dari rumah arip malam, sampai sane lewat malam, BBQ, lepak2,
pagi esoknye mandi, petang tu pun gerak balik..


*So far, itu jerk yg dapat aku coretkan..
Nie pun curik2 mase kat opis..
kang ade gambar aku update..
Ok, aku nak balik... dah pukul 8.25pm nie...


Sunday, May 10, 2009

mak

Selamat hari ibu mak..
miss u very much
*aku perlukan masa untuk mengupdate blog ku ini..
sungguh byk cerita ceriti yg aku terlepas untuk coretkan nih.. adeh!

Thursday, April 9, 2009

Musim Study

Wednesday, April 1, 2009

Let's guess

®_s_g_ L_ _t_®

my boss got shock??

no heart/hard felling

u can come back if u need

huhuu...

Sunday, March 8, 2009

Tasik Biru ~ Part 13

CORETAN CINTA

Masa berlalu tiada sedar
Asyik membaca hingga terleka
Bahawa masa itu terus berputar
tiada henti mahupun menunggu

mata semakin kabur kemerahan
mungkin membaca terlalu lama
aku rehat seketika
lalu aku terlelap
hinggalah azan subuh berkumandang

selesai subuh, aku persiapkan diri
cukup sudah cuti sakitku
terlalu lama rasanya aku berehat
berehat kah?
Pasti bertimbun kerja2 ku di meja pejabat

Hari ini aku rasa lain
Tidak seperti hari2 biasaku di tempat kerja
Mungkin setelah aku berehat cuti sakit
Ada juga yang bertanya khabar
Dan ada juga yang menjeling tiada kata

Ah, pedulikkan mereka
Aku menarik nafas panjang
Bersandar di kerusi pejabat
Merenggangkan sedikit otot2
Dan cuba ingin kembali fokus

Aku tetap terasa hari ini bukan seperti biasa
Tiada tanda2 aku boleh fokus sepenuhnya pada kerja
Walau ku sedar kerja terlalu banyak untuk disiapkan
Tapi fikiranku tetap merewang-rewang entah kemana

Oh ya, mungkin kerna diari lama itu

Coretan dari ibu
Ibu..
coretan mu itu sungguh aku hargai
Betapa tingginya kasih sayang yang ibu berikan padaku
Andai masa aku dapat bertemu kembali dgn ibu
Aku ingin peluk ibu erat2

Ibu..
kini aku sudah sedar dari koma ibu
Ketahuilah, saatnya harapan menggunung ibu dahulu
Berdoa siang dan malam untukku
Hanya untuk anakmu ini kembali sedar
Hanya untuk melihat senyuman dibibirku
Kini tuhan telah tunaikan doa2 ibu itu
Anakmu sudah kembali
Seribu senyuman pun sanggup aku berikan padamu ibu
Demi kembalikan kegembiraan ibu yg hilang

Ibu..
Ingin sekali aku kembali ke waktu dahulu
Menangis, ketawa, gembira bersama-sama
Ingin sekali aku berkongsi segala perasaan ku sekarang padamu
Ingin sekali aku berbual panjang bersama mu ibu
Ibu.. aku sgt sayang padamu
Ketahuilah wahai ibu, sesungguhnya anakmu ini
Terlalu merinduimu
Terlalu ingin kembali zaman kasih sayang yang pernah ibu berikan padaku
Sewaktu ketika dahulu
Sewaktu aku sebelum hilang ingatan
Harapanku hanyalah untuk aku tahu yang aku masih ada ibu
Dan masih ada kasih sayang dan belaian dari ibu
Ibu… di manakah ibu sekarang?
Semuga ibu mendengar isian hatiku ini

Khayalan dan fikiranku terganggu bila aku di sapa oleh rakan sekerjaku
Mungkin kerna dia melihat aku termenung panjang
Mata tiada kelip
Dan linangan air mata ku di kelopak

Kau kenapa ni Mie?
Ada apa2 yang aku boleh aku bantu?

Oh ok2.. dun worry, I’m fine..
Thanks bro..

Jgn asyik termenung, kerja kau banyak pending..


Dia pun beredar..

Pheuw.. aku mengeluh panjang
Entah ape yang aku ngeluhkan pun aku tak tahu

Tak sabar rasanya aku ingin balik dan teruskan membaca
Awal pagi tadi aku hanya sempat habiskan coretan ibu
Tidak ku sangka setelah ku selak-selak sekali imbas
Rupanya
Coretan itu terbahagi kepada 3 penulisnya

Coretan dari ibu
Coretan dari ayah
Dan coretan dari kekasih..

Aku punya kekasih kah dulu?
Siapa?

Saturday, February 21, 2009

Tasik Biru ~ Part 12

PETI ITU

Rumput nan menghijau subur
Burung berkicau pagi berselang seli
Memainkan lagu lunak bersama
Sepertinya mereka sedang meraikan hari indah
Senang aku mendengarnya
Dengan suasana indah permai
Aku terleka
Dan saat itulah aku di datangi seseorang
Perempuan berpakaian serba putih
Dari jauh tersenyum seri padaku
Dan secara spontan aku pun tersenyum kembali padanya
Wajahnya putih berseri
Di hiasi pakaian yg cantik pandangan mata

Belum sempat pun kami bersapa
Tiba aku terjaga
Rupanya aku tertidur di sejadah ini
Ku lihat jam sudah pukul 2 pagi
Ya Allah
Aku belum tunaikan solat Isyak
Syukurlah Kau yang membuatkan ku terjaga
Untuk menunaikan perintah-Mu
Segala puji hanya untuk-Mu Ya Allah

Selesai aku menunaikan solat Isyak
Terus aku ke bilir tidur
Berhasrat untuk membuka peti itu
Tapi kulihat peti itu tiada
Entah dimana?
Menggelabah aku cuba mencari dan mencari
Tak salah, aku letakkan peti itu di atas meja bilikku..
Ah sudah..

Setelah puas aku mencari di bilik
Tergerak aku untuk ke dapur
Mungkin kerna terasa tekak ku kering
Ingin meneguk segelas air
Bagi membasahi tekak ku yg kering

Aku tersenyum sendiri
Apelah sengalnya aku
Peti itu di atas meja makan rupanya
Ya, aku letakkan ia ketika ingin ambil wuduk tadi mungkin
NaMie namie..



Selesai minum ku bawa peti itu ke ruang tamu
Ku tiup habuk dan ku sapu kasih bersih sedikit
Dengan lafaz bismillah aku membukanya
Saat aku membuka, saat itu juga aku terasa aura
Entah aura ape
Kebelakang sedikit kepalaku
Kalau aku nampak warna aura itu mungkin boleh aku bygkan
Tapi itulah yang aku rasakan

Kulihat tanpa menyentuh segala isi didalamnya
Sebuah buku, sepertinya diari lama
Sebatang pena dakwat lama di sisi kotak
Segulung kertas entah ape tulisannya
Dan semua itu di alaskan atas kain kuning
Yang aku pasti ada sesuatu di bawahnya
Semuanya harus ku berikan masa
Untuk mentelaahi ia
Bagi mungkin mencari segala jawapan yang tiada pasti
Tapi, yang aku membuatkan aku tertanya
Pada sekuntum bunga berbatang
kecut di makan usia
Terletak molek di atas buku lama

Di setiap sudut dinding dalaman kotak
Terukir indah ayat2 suci mungkin
Seperti bersinar kecerahan
Walau luarannya tampak biasa
Tidak kusangka dalamnya begini

Bunga ku alihkan untuk aku mengambil buku
Tiada apa tulisan di muka buku ini
Ku selak muka pertama
Tiba2 terjatuh sehelai nota kuning
Dan aku pasti, kini aku bukan sedang bermimpi

Nota tertulis “Coretan buat Namie tercinta”

Tuesday, February 17, 2009

ayark!!

Tolong! tolong! tolong!

Gile fatigue aku rase kepale otak aku
Badan pun rasa cam da takde kedrat
Letih n sibuk gile beberapa minggu nih
keje manyak lo..
study lagi..
sabtu ahad pun aku ade kelas..
wargh!!!
tak larat seh..

Esok ade test..
Ayark!!!
tulun2..
aku tgh study nie..
tapi tak paham la weh..
nape nie?
otak ku suda ketahap fatigue ke?
tamo tamo tamo...
tamo fatigue lagi
byk lagi mende nak kene pk nie
uwaaaaa!!!

*ape aku nak jawab utk test esok nie =(

Wednesday, February 4, 2009

Tasik Biru ~ Part 11

KISAH SILAM

Jam 9 pagi aku di datangi pak samad
Tapi kini pak samad datang seorang diri
Tidak bersama isterinya
Mungkin isterinya ada kerja di rumah
Hari ini aku sudah boleh pulang dari rumah sakit
Pak samad yang membawa aku pulang dgn keretanya

Dlm perjalanan pak samad diam seribu bahasa
Aku juga sepertinya tiada kata
Hinggalah sampai di satu simpang
Yang membezakan rumah aku dgn pak samad
Kiri ke rumah ku
Kanan ke rumah pak samad
Pak samad membelok kanan

Kita mahu ke mana pak samad?
Kita balik kerumah aku dahulu
Aku harus cepat melaksanakan amanat ku
Ini pun sudah terlambat 3 hari
Apa yang aku nak cakap pada dia nanti
kalau dia tahu aku tak melaksanakan tugasnya dengan sempurna?
Lambat sehari pun aku dah berasa salah seperti setahun


Aku terdiam
Hanya menangguk kan kepala tanda mengerti

Setibanya aku di rumah pak samad
Aku melabuhkan punggung di kerusi rotan
Pak samad terus masuk ke dalam
Memanggil isterinya
Mungkin bagi menyediakan sedikit minuman untuk ku

Selang beberapa minit
Pak samad ke ruang tamu
Sambil memegang peti empat segi di tangannya
Peti apekah itu?

Inilah amanat yang aku pegang
Ini untuk kamu
Ape benda ni pak samad
Siapa yang amanatkan pada pak samad peti ini?
Begini..
3 tahun lepas
Kamu lemas di tasik biru
Sama seperti kejadian baru2 ini
Risau aku jika kamu hilang ingatan seperti dulu
Al-Hamdulillah kerna kamu masih sedar

Dulu
Kamu terlantar di rumah sakit setahun
Koma
Puas ibu dan bapa kamu menangis melihat keadaan kau begitu
Hinggalah satu masa bapa kamu di tugaskan di luar negara
Sedangkan kamu masih belum sedar
Aku telah di amanatkan oleh kedua org tua kamu
Untuk menjaga kamu sepanjang pemergian mereka
Dan serahkan peti ini pada kamu
setibanya masa yang sesuai
Setahun kamu di rumah sakit
Akhirnya kamu sedar
Tapi malangnya kamu hilang ingatan
Aku menghubungi org tua kamu melalui surat
Lantas dia membalas suruh aku menyimpan peti ini selama setahun lagi
Dan hari ini adalah hari yang aku patut tunaikan amanat ini

Jadi rumah yang saya duduki sekarang ini adalah rumah ibu bapa saya?

Ya nak. Itu rumah kamu
Rumah kawan karibku Zaimie
Ayah kamu…

Kulihat peti ini sepertinya agak lama tidak terusik
Habuknya sahaja sudah membuatkan aku boleh meneka
Sungguh amanah pak samad orangnya

Pak samad..
Boleh saya tanyakan lagi?
Ya nak..
Bagaimanakah keadaan ibu bapa saya?
Setelah mereka tahu saya sedar
Tidakkah mereka ingin balik menjenguk saya?
Mie..
Mereka bukan dekat nak
Jauh.. sangat jauh
Tidak terfikir aku samada mereka akan pulang bila
Kerna bukan mudah untuk aku menghubungi mereka melalui surat
Kampung kita ni jauh terpencil
Hendak ke bandar pun hampir 2 jam setengah
Sedangkan hanya di bandar aku boleh mengutus surat ke luar negara


Panjang lebar pak samad ceritakan segala
Kisah-kisah silamku
Latar belakang kedua org tua ku
Keakraban mereka dgn keluarga pak samad
Kisah bagaimana aku terjatuh dan lemas
Kisah2 aku dan tasik biru
Pendek kata semuanyalah

Namun aku tetap perlu mencari sendiri
Segala persoalan yang aku alami
Kerna aku adalah aku
Aku sendiri yang menghadapinya
Mungkin isian di dalam peti ini akan mengungkai sedikit sebanyak
Persoalan2 yang bermain di benak fikiranku
Mimpi2 yang aku alami
Pengalaman2 aneh di rumah aku juga
Harap2 aku dapat mencari jawapannya

Aku minta diri dari pak samad ketika maghrib hampir datang
Seharian aku di rumahnya
Tak sedap pulak
Badan aku pun masih lemah
Aku mencari alasan untuk berehat dirumah
Dan peti ini biarlah aku buka di rumahku sahaja
Pak samad menganggukan kepala tanda setuju
Terus aku di hantar pulang kerumah oleh pak samad
Aku berterima kasih tak terhingga pada nya
Pak samad pun pulang
Dan aku masuk kerumah ku
Tak berapa minit azan maghrib berkumandang
Lantas akupun tunaikan seruah ilahi



*sedikit sebanyak persoalan2 kamu tejawab bukan? =)
teruskan memabca.. Thanks.. =)