Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, August 22, 2009

Harapan Ramadhan

Ku mengharap kan Ramadhan kali ini penuh makna
agar dapat ku lalui dengan sempurna

selangkah demi selangkah
masa yang pantas berlalu
hingga tak terasa
berada lagi di bulan Ramadhan

sebulan ramadhan
membawa seribu pengertian
yang kita sendiri warnakan ia
hitam, putih, merah atau sebagainya.

kesedaran itu datang
kekuatan ibadah itu tiba
bila kembalinya bulan Ramadhan

"Ya Allah,
Jauhkanlah aku dari segala kemungkaran
dan segala kejahatan.
dan andai suatu ujian datang dari-Mu,
tabahkanlah aku untuk menghadapinya
dan berikanlah aku kekuatan dan kesihatan
untuk aku menjalani ibadah dengan sempurna

Ya Allah, aku bersyukur pada-Mu

kedatangan Ramadhan
membawa seribu arti bagiku"


Salam Ramadhan Al-Mubarak
kepada semua teman2 dan taulan
maaf zahir dan batin
semuga kita semua dpt menjalani ibdah puasa dgn sempurna..

2 comments:

fizanie said...

semoga tahun ni pose penuh ye incik man..

chucky said...

selamat sambut ramadan,maaf ka saya juga