Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, October 26, 2018

Tentang Aku - Bukan Untuk Kamu

Assalamualaikum..
Aku harap xde org yg baca entry kali ini dan yg seterus2nya buat masa setahun dua ini..

*** jika anda terbaca entry kali ini, dan anda bukanlah org yg jujur, org yg x boleh simpan utk diri sendiri, jgn teruskan baca.. pleasee aku harap sgt anda x teruskan baca***

org dulu2 tulis diari dan sgt marah bila org len curi2 baca diari dia
org sekarang tulis di media dan marah kalau takde org baca atau like.. betul tak?!

tapi, aku rasa aku masih tetap mcm org dulu2.. walaupun aku cuba mengikut peredaran zaman..ade je fb, insta, whatapps, telegram, weechat, tiktok,  tp.. tak bape nak boleh la..

rasa cam show off, rasa cam ape lak org pikir kalau aku post camni camtu.. ia tak genuine really kluar dari hati ko.. sebab ape tau.. aku nak tulis nak post sbb aku ni x reti nak citer semua benda kat org.. dengan penulisan lah aku try citer.. dan harap xde org baca.. sbb entry kali ni agak transparent.. dan bukan utk membuka keaiban diri sendiri.. cuma... aku rasa nak lepaskan dlm penulisan... perit ni simpan2..

kekayaan, kesenangan, kebahagiaan, kesetiaan, kejujuran itu sementara... bermusim...
memang betul ianya semua hanyalah sementara di dunia yg fana.. biasa  org sebut..
tapi yg sedihnya ianya sementara itu, bermusim nya itu boleh hilang atau berubah 180 atau 360 pada bila2 masa.. dan kadang2 aku sendiri x perasan.. leka..

kerja mencari apa?
dunia atau akhirat
hakikatnya aku kerja adalah kerna dunia semata2
aku belum sampai kesitu.. kerja kerana dunia dan akhirat sekaligus..

Duit untuk apa?
dunia atau akhirat?
hakikatnya duit yg aku dpt kerna dunia hampir semuanya
komitmen, internet, astro, rumah, moto, kereta, hutang, gadget, hobi..
bg isteri - masih dunia
bg anak - masih dunia
kerana aku x nampak mana satu pun yg boleh ke akhirat nanti.. semua pun masih beli utk survive di dunia tambah pulak bila ade lebih beli material dunia..

Aku bukan lah org yg boros
masih lagi aku yg dulu
nak beli sesuatu semua pikir 100x
nak makan minum pun pilih yg murah
tapi pengakhirannya duit abis jgak
sedihnya, abisnya tu masih tak nampak kejalan akhirat pun..

lagi sedihnya.. aku sedar semua ni.. tapi xtau camna nak ubah.. =(

bersambung...







1 comment:

fizanie said...

Cuba bayar zakat..inshaAllah berkat rezeki yang kita dapat.. :)