Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, January 25, 2012

Baby due!

Bismillahirrahmanirahim~
Assalamualaikum w.b.r.t.h

Permulaan dengan bismillah, memulakan pembentangan 'Final Year Project 1' aku di UiTM. alhamdulillah, pengakhiran yg aku sendiri puas hati. Penat gak tak tido beberapa malam untuk menyiapkan report n slide presentation.. Fuh~ lega! dah setel dah FYP 1 aku.. tinggal next sem plak untuk FYP 2.

Sedar tak sedar, dah hampir tiba masanya... kalau post aku sebelum nie ade citer sket2 pasal 'baby' kan? so, hari ini punyer tarikh adalah.... 25th January 2012... ape maksud tarikh ini? selain dari tarikh aku presentation FYP 1 aku pagi tadi (10.00-10.30am), tarikh ini adalh tarikh due my beloved 'zuriat' lahir. tapi, sampai jam skang kul 12.35tghri, ibu dia still ok lagi... baby belum mau keluar lagi yek syg? syok ke dok dlm perut ibu tu... hehe... actually, sebelum nie pun aku risau gak kalau dia kuar awal... sbb, aku exam, n presentation plak... so ade gak la ckp2 ngan baby kuar lepas abi dia habis sume tuh... hehe, baby.... skang abi dah abis dah sume exam n presentation abi... so baby leh kuar anytime jek k... abi dah ready... huhu... (ready sgt ke?)

ye la, ko igt, isteri jek ke rasa berdebar2, cuak, n anything la saat nak lahirkan baby 1st nie? suami pun berdebar2 gak tau! huhu... bukan nak ego, tapi debar2 gak la.. yela, boleh ke aku angkat baby yg baru lahir tu, masih lembut badan dia, tak sakit ke dia kalau aku angkat dia tak betul ke nanti masa nak azankan dia? huhu... nak praktis pun tak boleh... takde plak baby2 yg baru born sedia menawarkan diri dia untuk di dukung oleh aku... <--- ahaha.. alasan semate2..

ala... anak org risau kot nak angkat2/dukung2 bila masih baby lagi... yela, takot ape2 jadik kan susah... (alasan lagi.. huhu).. tapi baby sendiri, ok kot... berani kot... InsyaAllah! yakin boleh! huhu...

baby, abi n ibu selalu tak sabar2 (walaupun berdebar2) nak tgk baby kuar, nak tgk muka baby, kaki, tangan, sume lah... mesti comey mcm abi kan? hehe... n cantik mcm ibu...

comey? cantik? (mesti korang ckp, baby gurl kottt...)

=p

yup! from scan, my 1st baby is daughter!
the reality, kite tunggu dia keluar nanti...

love u baby, love u ibu... and thanks so much ibu sbb menjaga dgn baik, bersabar dgn 'gluk2' bila masa aktifnya, memberi mkn n minum, mengaji dan sebagainya untuk zuriat baby kita yg comel n aktif nie.... syg ibu sgt2!

baby, abi pun ade jaga baby gak tau... tolong urut2kan ibu time ibu sengal2 bdn n pinggang, mengaji untuk baby, belanja ibu mkn mknn yg tetibe ibu mengidam (x taula baby ke ibu yg nak sebenarnya) dan sebagainya... <-- nak tulis gak tuh... =p

Baby dah kluar nanti jadik anak yg solehah ye, taat perintah Allah, ikut sunnah Rasul, dan taat ibu bapa... Abi sentiasa mendoakan yg terbaik untuk baby...


No comments: